میزبانی از کودکان و نوجوانان با اجرای طرح تابستانی اوقات فراغت در ۹۳ بقعه متبرک تهران

امسال در ۹۳ امامزاده و بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود و حداکثر سن شرکت‌کنندگان در این طرح به ۱۸ سال رسیده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه ، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی در نشست اداری مدیران فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه استان تهران برای هماهنگی برگزاری طرح نشاط معنوی در امامزاده داود(ع) تهران گفت: امسال ویژه برنامه حضرت خدیجه(س) با عنوان مادر امت و همچنین طرح ضیافت الهی با رونق بیشتر و وسیع‌تری در سطح بقاع متبرکه استان تهران برگزار شد.
حسینی ضمن عرض تسلیت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های اعتقادی شیعیان و دژ مستحکم جنگ نرم به حساب می‌آید، به همین دلیل دشمن تلاش دارد تا با آنها و فرهنگ و تشیع که پایگاه‌های مقاومت به حساب می‌آیند مبارزه و مقابله کنند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال شبیخون فرهنگی و جنگ نرم است و تلاش می‌کند تا در این مسیر شایعه‌پراکنی و شبهه‌افکنی کند، افزود: یکی از مراکزی که می‌توان با اقدامات دشمن مقابله کرد، بقاع متبرکه، امامزادگان و توسعه اقدامات فرهنگی در آنجاست، ضمن اینکه می‌توان با متوسل شدن به اهلبیت(ع) کیفیت اقدامات صورت‌گرفته در این اماکن را بالا برد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان تهران با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی سال گذشته 12 هزار ثبت نام کرده‌ا‌ند، گفت: از این تعداد 65 درصد خانم‌ها و مابقی آقایان بوده‌اند که ثبت‌نام‌کنندگان باید زیر 20 سال می‌بودند، البته این موضوع در سال جاری با کاهش دو ساله سن شرکت‌کنندگان به 18 سال رسیده و تلاش شده تا کلاس‌های دینی، مهارتی و هنری در این طرح اجرایی شود.
وی افزود: امسال در 93 امامزاده و بقعه طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود و نگاه جدی به اردوهای این طرح، بخشی از اقدامات سال جاری است که قرار است حداکثر سه اردو به ویژه اردوهای حرم تا حرم در این طرح اجرایی شود، ضمن اینکه قرار است از خدمات شهرداری تهران در این طرح استفاده شود.
حسینی با تأکید بر اینکه باید از روحانیون بومی در اوقاف استان تهران استفاده کرد،گفت: هر چند که در جوار استان قم هستیم، اما باید روحانیون مبلغ دارای پرونده تبلیغی باشند، ضمن اینکه آموزش‌های لازم را هم از اداره‌ کل اعزام مبلغ استان تهران دیده تا بتوانند در طرح‌های تخصصی اجراشده در اداره اوقاف استان تهران، آموزش‌های لازم را به مخاطبان ارائه دهند.
وی با اشاره به برگزاری طرح «به رنگ خدا» که ویژه کلاس‌های تعالی خانواده است، تصریح کرد: در این طرح، خواهرانی که حداقل دارای مدرک سطح 2 حوزوی باشند، آموزش‌های ویژه خانواده را خواهند دید تا در هر بقعه حداقل چهار خواهر آموزش‌دیده در پایان این طرح وجود داشته باشد.
حسینی گفت: امسال 110 نفر با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، دوره‌های آموزشی مربی ویژه طرح تعالی خانواده آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.
وی با بیان اینکه قرار است که طرح ویژه‌ای در دهه کرامت با همکاری مشترک شهرداری تهران و اداره اوقاف امور خیریه استان تهران برگزار شود، تصریح کرد: اجرای این طرح در کل کشور است و منوط به استان تهران نیست، ضمن اینکه در روز ملی امامزادگان هم که در این دهه قرار دارد، ویژه برنامه‌های خاصی درنظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان تهران،گفت: در سال گذشته هر اداره ‌اوقاف زیرمجموعه اوقاف استان تهران، بیش از یک همایش در پاسداشت امامزادگان برگزار کرده است که باید این موضوع در سال جاری توسعه کمّی و کیفی پیدا کند، ضمن اینکه برنامه‌ریزی خاصی هم برای برپایی جشنی سالم و بانشاط در روز دختر هم‌زمان با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام صابریان مدیر بقاع متبرکه اداره اوقاف استان تهران از حضار خواست که برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره اوقاف استان تهران را با جدیت و دقت فراوان اجرایی کنند، ضمن اینکه قرار است که بازدیدهای میدانی مدیران اداره اوقاف از امامزادگان و بقاع متبرکه هم به صورت مستمر انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بیش از 200 امامزاده و بقاع متبرکه در اداره اوقاف استان تهران نیازمند طرح جامع هستند و باید تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.