عسگریان مطرح کرد؛

بودجه دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور ۸۳۰۰ میلیارد تومان است /مذاکرات افزایش حقوق اساتید

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: بودجه دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور ۸۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر بودجه مربوط به جدول ۱۴ به این میزان افزوده شود، بخش زیادی از مشکلات دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد.

بودجه دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور ۸۳۰۰ میلیارد تومان است /مذاکرات افزایش حقوق اساتیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین عسگریان معاون اداری و مالی وزارت علوم در گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: یکی از دلایلی حذف جدول 14 از برنامه بودجه این است که دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور، برنامه های منظم و فشرده ایی برای این جدول نشده است و قرار است که با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم برنامه منسجمی برای این بودجه تدوین شود.

وی ادامه داد: در سازمان برنامه و بودجه عزم ما بر احصای جدول ۱۴ است که امیدواریم با تدوین این برنامه منسجم بتوانیم بودجه را در این جدول عملی کنیم.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تصریح کرد: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی با وزارت علوم و آموزش عالی کشور داشته و ما باید از طریق برنامه‌ریزی منظم بتوانیم بودجه‌های لازم را برای آموزش عالی از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم.

عسگریان اظهار کرد:در حال حاضر بودجه آموزش عالی کشور و دانشگاه‌ها ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر بودجه مربوط به جدول ۱۴ به این میزان افزوده شود، می توان بخش زیادی از مشکلات دانشگاه‌ها را از طریق این جدول برطرف کرد. 

وی در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها نیز ادامه داد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیشتر دانشگاه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه خود را به امر پژوهش اختصاص می‌دهند.

اختصاص بودجه با اوراق ۵۰ درصدی به دانشگاه‌ها

معاون اداری و مالی وزارت علوم ادامه داد: قرار بر این است که بخشی از این بودجه به صورت نقد و ۵۰ درصد به صورت اوراق به دانشگاه‌ها ارائه شود و امیدواریم در چند روز آینده بخش نقدی مربوط به بودجه تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌ها اختصاص یابد که بخش مربوط به اوراق و صکوک نیز به زودی ارائه خواهد شد.

عسگریان افزود: در سه ماهه سال جاری چیزی بالغ برحدود ۲۴ درصد از بودجه ۹۶ به دانشگاه‌ها و آموزش عالی اختصاص یافته است.

افزایش حقوق اساتید

وی در خصوص بودجه لازم برای افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها گفت: در جلسه هایی که وزیر علوم با معاون اول رییس‌جمهور داشته و در حال حاضر در حال مذاکره برای اجرای این موضوع می باشند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم بیان کرد: متاسفانه در بودجه سال ۹۶ موضوع افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دیده نشد تا این رویه عملیاتی شود و این در حالی است که در بودجه سال ۹۷ موضوع افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دیده می شود.

عسگریان افزود:در حال حاضر دولت بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را آغاز و بنابراین دانشگاه‌ها نیز باید برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

تجهیزات و زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ بسیار فرسوده اند

وی عنوان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات تجهیزات و زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ کشور بسیار قدیمی است و برخی از این تجهیزات تا حدی قدیمی و فرسوده هستند که باید به موزه‌ها فرستاده شوند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم عنوان کرد: در دانشگاه‌های تازه ساخت هم نیز تجهیزات لازم وجود ندارد بنابراین باید برنامه منسجمی برای تأمین تجهیزات لازم در دانشگاه‌ها تدوین شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های وزارت علوم با دیگر نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌افزایی باید داشته باشد که در این راستا خوشبختانه تاکنون نیز جلسات مختلفی با معاونان این نهاد برگزار شده است.

عسگریان یادآورشد: یکی دیگر از برنامه های ما مذاکرات با بانک‌های کشور،در زمینه وام‌های با بهره کم برای مسکن اعضای هیأت علمی جوان کشور دریافت و اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.