چاق‌ها بخوانند؛

با این ترفندهای فوق‌العاده هورمون‌های چربی‌سوز را از خواب بیدار کنید

به کمک رعایت این رژیم چند مرحله‌ای ساده هورمون‌های چربی سوز شما فعال و به سرعت وزن کم می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اضافه وزن و چاقی از معضلات زندگی مدرن بشر در بیشتر جوامع است که متخصصان کاهش وزن را به منظور حفظ سلامتی توصیه می‌کنند و در این میان کاهش مصرف شکر، افزایش مصرف سبزیجات به خصوص لوبیا و سبزیجات پروتئینی به کاهش وزن کمک می‌کند.

به منظور کاهش وزن باید به موادغذایی مصرفی توجه داشت و از خوردن غذا بعد از ساعت ۷ بعدازظهر اجتناب کرد و از تمرینات سبک برای لاغری کمک گرفت.

با این حال، گاهی اوقات افزایش وزن نتیجه عملکرد هورمون‌هایی است که در بدن شما کار می‌کنند، برای مثال، ترشح هورمون استرس به طور مداوم در بدن منجر به افزایش وزن می‌شود، علاوه بر استرس، ژنتیک در زمره عواملی است که می‌تواند بر عملکرد هورمونی شما تاثیرگذار باشد.

ما به شما یک رژیم سه مرحله‌ای توصیه می‌کنیم که با فعال کردن هورمون‌های چربی سوز منجر به کاهش وزن و لاغری می‌شود.

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

مرحله یک: مصرف مواد قندی را متوقف کنید

برای کاهش وزن باید مصرف سبزیجات نشاسته دار، آبمیوه ها، شیرینی و محصولات حاوی قند مثل آب نبات و شکلات را از رژیم غذایی حذف کرد، البته مصرف میوه‌های کم شکر مانند سیب را می‌توان جایگزین آبمیوه‌ها و میوه‌های شیرین یا با کالری بالا کرد.

در صورتی که از کربوهیدرات‌های ساده در رژیم غذایی خود مصرف کنید، بدن فقط انرژی خود را از این راه تامین کرده و از ذخایر چربی بدن استفاده نمی‌کند.

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

مرحله ۲:بشقاب غذایتان را پر از سبزیجات کنید

به منظور کاهش وزن سبزیجات (خام، سرخ شده و آب پز) را در صبحانه گنجانده و در وعده ناهار و شام حتما سالاد‌ها را مصرف کنید، به طوری که نیمی از بشقاب غذای شما را سبزیجات تشکیل دهد.

افرادی که قندخون بالا دارند سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کرفس، جعفری و کلم بروکلی مصرف و برای افزایش پروتئین لوبیا، مارچوبه و گل کلم را به سبد غذایی خود اضافه کنند،  از آب سیب و هویج استفاده کرده و بین ۲ تا ۶ قاشق چای خوری بذر تازه کتان را در هز وعده غذایی مصرف کنید.

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

چه قدر برنج بخوریم تا لاغر شویم؟

یکی دیگر از تغییرات مهم در رژیم غذایی جایگزینی پروتئین حیوانی با حبوبات مانند لوبیا و عدس است، همچنین روغن نارگیل یک جایگزین عالی برای کره و روغن زیتون جایگزین روغن آفتابگردان است علاوه بر این باید به تدریج مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند برنج را به نصف برسانید.

باید بدانید که بدن شما به پروتئین برای عضله سازی و تشکیل بافت‌های بدن نیاز دارد، علاوه بر این پروتئین و روغن ناسالم در روند کاهش وزن اختلال ایجاد کرده و به همین دلیل شما باید یک روغن و پروتئین سالم در هر وعده غذایی داشته باشید.

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

مرحله ۳: جلوی شکمتان را بگیرید

- شام را قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر مصرف کرده و سعی کنید قبل از ساعت ۴ یا ۵ بعدازظهر میوه بخورید.
- در روز ۳ وعده غذای کم حجم یا ۲ وعده غذا کامل خورده وشام را با سالاد جایگزین کنید.
- تمام نوشابه‌های شیرین و آب میوه‌ها را با آب و لیمو یا چای‌های گیاهی جایگزین کنید.
- صبحانه را دیر و شام را زود میل کنید.
- یکی از بهترین راه حل‌ها برای کاهش اشتها این است که غذا را خودتان طبخ کرده و آن را به آرامی میل کرده و قبل از سیر شدن از غذا دست بکشید.

نکته مهم: این مرحله ساده نیست و ممکن است شما یک یا چند هفته یا حتی یک ماه با مشکل رو به رو شوید. 

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

مرحله ۴ (اختیاری): ۳۰ دقیقه درروز ورزش کنید

ابتدا با ۱۰ دقیقه دویدن یا دوچرخه سواری ضربان قلبتان را بالا برده و یک دقیقه استراحت کنید و سپس تمرینات عضلانی انجام داده و بر روی عضله سازی تمرکز کنید.

رژیمی که هورمون‌های چربی سوز را بیدار می‌کند

انتهای پیام/ 

 

رژیمی برای افزایش فعالیت هورمون های چربی سوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۶
توی این گرونی روغن زیتون و روغن نارگیل و میوه های رنگارنگ با کدوم پول بخریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۴:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۶
با سلام چرادر مورد هدر رفتن اب در سازمانها به ویژه شهرداریها و فضای سبز به مسولین تذکر داده تمی شود می گویند موضوع اب امنیتی شده ولی هیچ اقدامی در جهت بهبود نحوه مصرف ان نمی شود شما را به خدا به شهرداری زرین شعر تذکر دهید ماموران فضای سبز خود را اموزش ددد.
آخرین اخبار