شریک تجاری ترامپ در اندونزی بازجویی می‌شود

پلیس اندونزی از شریک تجاری رئیس‌جمهور آمریکا، ‌به اتهام ارسال پیام‌های تهدیدآمیز بازجویی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات پلیس اندونزی از شریک تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ‌به اتهام ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به معاون دادستانی اندونزی بازجویی می‌کنند.

«هاری تانوائسوادیبجیو» که هفته گذشته که از احضار در دادگاه برای بازجویی سرپیچی کرده بود، بامداد امروز وارد اداره تحقیقات جنایی پلیس در جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

این میلیاردر پنجاه و یک ساله با نام مستعار «تانوی» در پی تصمیم مقامات پلیس برای تمدید ممنوعیت خروج وی از کشور، تا شش ماه دیگر نمی‌تواند این کشور را ترک کند.

بر اساس اظهارات مقامات قضائی اندونزی، وی به دلیل ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای معاون دادستان این کشور که در اوایل سال میلادی گذشته سرگرم بررسی موردی ویژه موسوم به پرونده اختلاس «موبایل-۸ مخابرات»، که پیش‌تر وی صاحب این شرکت مخابراتی بوده، محکوم شده است.

به موجب قوانین اندونزی، استفاده از فن‌آوری برای ارعاب و تهدید دیگران می‌تواند تا چهار سال حبس در پی داشته باشد.

این در حالی است که وکیل تانوی چنین حکمی را دارای انگیزه‌های سیاسی می‌داند و هرگونه جرم و اتهامات وارده به موکل خود را رد می‌کند.

میلیارد اندونزیایی که از میهمانان ویژه مراسم دولت ترامپ در آمریکا بود با تکیه بر بلند پروازی‌های سیاسی خود، آماده حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ اندونزی است.

وی همچنین دارای رسانه، املاک، مستغلات و دیگر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به همراه دو منطقه تفریحی مجلل در اندونزی است که از سوی سازمان ترامپ مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

شریک تجاری اندونزیایی ترامپ بازجویی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار