شاهرود;

80 درصد پروازها در هشت فرودگاه انجام می شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: ۴۸فرودگاه در کشور عملیاتی است اما ۸۰ درصد پروازهای ایران اسلامی در هشت فرودگاه بزرگ صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت : فشار توسعه بر این هشت فرودگاه است در حالی 54 فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه های کشور است.

 

وی بهره وری فرودگاه ها را یکی از چالش های اساسی کشور دانست و گفت: تامین نشدن ناوگان یکی از دلایل توسعه نیافتگی فرودگاه های کوچک است و بخشی از این مشکل به تحریم های ظالمانه بین المللی باز می گردد و کشور نتوانسته است از این ظرفیت فرودگاه ها استفاده کند.

 

مه آبادی با بیان اینکه کمبود ظرفیت چند فرودگاه کشور باید برطرف شود، تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که دولت پاسخگوی هیچ یک از تقاضا ها نبوده بلکه باید خود را با سرعت رشد و توسعه هماهنگ کرد.

 

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور درباره بازدید خود از فرودگاه شاهرود هم گفت: فرودگاه شاهرود یکی از معدود فرودگاه هایی است که توسط مردم پایه گذاری شده و اکنون هم شاهد جوشش های مردمی برای توسعه خود است.

 

مه آبادی یادآور شد: دولت و شرکت هواپیمایی کشور وظیفه دارد برای برقراری عدالت در جامعه و در چارچوب سیاست های توسعه ملی از این طرح حمایت کند.

 

وی با بیان اینکه توسعه فضاها در حال انجام است، افزود: به وضعیت زیرساخت های آسیب دیده و فرسوده هم که سبب ایجاد اختلال برای تداوم پروازها می شود باید رسیدگی شود و در این زمینه ما موظفیم سهم خود را ایفا کنیم.
انتهای پیام / ه

۴۸فرودگاه در کشور عملیاتی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.