کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شیشه و هروئین نخستین مخدرهای مصرفی معتادان کشور هستند/ صدرنشینی تریاک صحت ندارد

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دو مخدر شیشه و هروئین جزء نخستین موادمصرفی معتادان کشور هستند و آمار در صدر بودن تریاک صحت ندارد.

شیشه و هروئین نخستین مخدرهای مصرفی معتادان کشور هستند/ صدرنشینی تریاک صحت نداردمحمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:  در حال حاضر، شیشه و هرویین در صدر موادمخدر مصرفی معتادان کشور قرار دارند و این موضوع در شرایط فعلی جامعه و در میان مصرف کنندگان موادمخدر ملموس و قابل ملاحظه است.

وی افزود: آماری که اخیرا از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی بر در صدر بودن مصرف تریاک منتشر شده صحت ندارد؛ زیرا مصرف مخدر تریاک برای معتادان بسیار پرهزینه و گران بوده و همچنین نیازمند فراهم کردن مقدمات بسیاری است که بعید به نظر می رسد فرد مصرف کننده رنج آماده سازی تریاک برای مصرف را تحمل کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که ساخت، تهیه و دسترسی به مخدر شیشه بسیار آسان و نسبت به سایر مخدرها کم هزینه تر است و فرد معتاد برای مصرف این ماده به مقدمات و آماده سازی تدارکات خاصی نیاز ندارد، اغلب مصرف کنندگان موادمخدر در شرایط فعلی این ماده را انتخاب و استعمال می کنند.

کاظمی ادامه داد: اگر چه مصرف هر گونه موادمخدر و محرک عوارض سنگینی برای فرد معتاد به دنبال دارد اما به عقیده درمانگران اعتیاد، پیامدهای مصرف مخدر شیشه نسبت به سایر مخدرها چون مخدر تریاک بیشتر است؛ همچنین در میان بسیاری از مصرف کنندگان به ویژه جوانان، فرد مصرف کننده شیشه خود را دارای تشخص و کلاس خاصی می داند و این امر یکی دیگر از دلایل گرایش افراد به استعمال این مخدر است.

انتهای پیام/

 خطر دسترسی آسان و کم هزینه مخدر شیشه جامعه را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار