یزد؛

پیام رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پی ثبت جهانی یزد

یزد شهری است آرمیده در دل کویر، سرزمینی چندین هزارساله که پیشینه‌ای به بلندای تاریخ دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید ابوالفضل موسوی بیوکی رییس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص ثبت جهانی یزد بر استفاده مسئولان از این ظرفیت ارزشمند جهانی به نحو شایسته‌ تاکید کرد.

متن پیام بدین شرح است :

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یزد شهری است آرمیده در دل کویر، سرزمینی چندین هزارساله که پیشینه‌ای به بلندای تاریخ دارد و تلاش، پشتکار و هوشمندی مردمانش در پیوند با شرایط اقلیمی خاص و به‌کارگیری خشت، بادگیر، ساباط، قنات، شهره خاص و عام هست، سرزمینی که جاذبه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، معماری، تاریخی و جغرافیایی آن را کمتر می‌توان در جای دیگری سراغ گرفت.

امروز یزد نه ‌تنها به مردم یزد بلکه به فرهنگ و تمدن همه مردم ایران و جهانیان تعلق دارد و این مسئولیت دولت‌مردان، استان مردان و مردمان دیاردارالعباده یزد را بیش‌ازپیش سنگین می‌سازد.

نگین انگشتر فرهنگ ، شهر قنات و قنوت و قناعت، دارا لعلم ایران‌زمین، با تلاپیش و پیگیری مدیران فرهنگی ملی و محلی به میراث فرهنگ جهانی پیوسته است اینک فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد و از این ظرفیت ارزشمند جهانی به نحو شایسته‌ای در جهت رونق بخشی و توسعه یزد با حفظ هویت مذهبی تاریخی در ابعاد مختلف گام برداشت.

شهر جهانی یزد، نگاه برنامه محور و شهروندانی هوشمند متناسب با شرایط امروز جهانی را مطالبه می‌کند و برای شهری هوشمند آن‌هم مبتنی بر سرمایه‌های وسیع و غنی فرهنگی همتی والا و مسئولیت‌پذیری همگانی لازم است و بیش‌ازپیش بایستی در این مسیر کوشا باشیم.

امید آنکه به همت برنامه ریزان، مسئولان و آنان که در مسیر توسعه و پیشرفت یزد تلاش می‌کنند از این ظرفیت ارزشمند جهانی به نحو شایسته‌ای برای رونق بخشی و ثروت آفرینی در تمام بخش‌های استان استفاده شود.

انتهای پیام/ ی

یزد نه ‌تنها به مردم یزد بلکه به فرهنگ و تمدن همه مردم ایران و جهانیان تعلق دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار