پیروانی: فرهنگ فوتبال عربی در ایران نهادینه شده است/ اگر همه بازیکنان به اردوی امیدها نیایند، تیم دوم می سازیم

سرمربی تیم ملی امید ایران گفت: تا حدی به مربیان باشگاه ها حق می دهم که بازیکنان شان را در اختیار تیم امید قرار ندهند چرا که فرهنگ فوتبال عربی در ایران نهادینه شده و هر لحظه امکان برکناری سرمربیان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین پیروانی درباره برگزاری تمرینات تیم ملی امید بیان کرد: اردوی دوم تیم امید را از 15 تیر شروع کردیم و امیدوار بودیم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم اما تاکنون 6 بازیکن به اردو نیامده اند. امیدوارم با تلاش فدراسیون فوتبال و سازمان تیم های ملی تعامل بیشتری با باشگاه‌ها انجام شود تا نهایتا تا چهار روز دیگر از تمام بازیکنانمان استفاده کنیم.

او افزود: بازیکنان تمرینات شادابی را پشت سر می گذارند. فردا هم با تیم تراکتورسازی بازی دوستانه داریم. امیدوارم در حد توانمان تیم امید را به هماهنگی برسانیم و در بازی های مقدماتی زیر 23 سال آسیا، 2 بازی خوب و نتیجه بخش انجام دهیم.

پیروانی درمورد تعداد بازیکنان غایب تیم امید گفت: 3 بازیکن استقلال، یک بازیکن پرسپولیس، یک بازیکن تراکتورسازی به اردو نیامدند. البته تراکتورسازی به دلیل محرومیت در جذب بازیکن، شرایط خاصی دارد و باید تا حدی به باشگاه ها حق دهیم چراکه مسابقات لیگ برتر 2 هفته دیگر آغاز می شود. متاسفانه فرهنگ فوتبال عربی برای ما نهادینه شده و اکنون سردمدار این موضوع هستیم که نخستین عامل نتیجه نگرفتن تیم ها را مربیان بدانیم. با سریع‌ترین و راحت‌ترین تصمیم، مربیان را تغییر می‌ دهیم. باشگاه ها از 5 مرداد وارد مسابقات سختی می شوند. به هر حال غیبت بازیکنان سبب شده کج دار و مریز تمریناتمان را ادامه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در مورد رقبای ایران در آسیا، اظهار داشت: بازی در سطح پایه فوتبال آسیا قابل پیش‌بینی نیست چراکه تیم‌های پایه رشد خوبی کرده‌اند. ویتنام جایی در رده بزرگسالان فوتبال آسیا ندارد اما تیم های نوجوانان و جوانان این کشور شرایط خوبی دارند و تیم جوانان ویتنام به جام جهانی راه پیدا می کند. AFC نگاه ویژه‌ای به تیم‌های در حال رشد و توسعه دارد. قرقیزستان هفته گذشته در تورنمنتی چهارجانبه حاضر شد و با قطر به تساوی 3 بر 3 رسید و یک بر صفر مقابل ازبکستان شکست خورد. هرچند اطلاعاتی از عملکرد قرقیزستان در آن مسابقات نداریم.

او ادامه داد: عمان هم در اردوی اخیرش با تیم پدیده بازی کرد و مقابل این تیم به تساوی 2 بر 2 رسید. البته از این بازی فیلم برداری نشد. با شناخت نسبی که از حریفانمان داریم، می دانیم تیم های خوبی هستند. البته قرار است با تیم زیر 19 سال خود در مسابقات شرکت کنیم. این هدف و برنامه‌ ای است که در کمیته فنی مطرح شده و کی‌روش هم روی آن صحه گذاشته است. با وجود ریسک ناشی از شرکت تیم جوانان در رقابت های آسیایی، می توانیم در آینده از این نفرات استفاده کنیم.

پیروانی در مورد بدشانسی تیم امید در راهیابی به المپیک گفت: همه چیز را سفید می‌بینم و تیم ما خیلی خوش‌شانس است. بازیکنانم سه سال است که با هم بزرگ شده اند و پس از 16 سال توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. مسابقات زیر 23 سال آسیا ملاک انتخابی المپیک نیست بلکه رقابت هایی که حدود 2 سال دیگر برگزار می شود برای راهیابی به المپیک اهمیت دارد. توانایی بازیکنانم بالاست و امیدوارم این تیم با من یا با هر کس دیگری بتواند به المپیک برود.

او افزود: فوتبال ما با همه پیشرفتی که داشته در مقایسه با حریفان ‌آسیایی شرایط ایده آلی ندارد. با این وجود باید مشکلات را مدیریت کنیم. نسبت به تیم‌های هم‌گروه خود در آسیا امکانات محدودتری داریم اما فدراسیون فوتبال تلاش می کند تا شرایط خوبی را فراهم کند. بزرگ ترین دغدغه ما که در جام جهانی جوانان هم به خوبی حس شد، غیبت بازیکنان تاثیرگذار در تمرینات و اردوهای آماده سازی است.

پیروانی درباره اینکه به نظر می رسد باشگاه ها تنها در حد حرف از تیم امید حمایت می کنند، گفت: در اردوی اول با 9 بازیکن کارمان را شروع کردیم اما در این اردو با 15 بازیکن تمرینات را ادامه می‌دهیم. طبیعی است که باشگاه ها در اردوی دوم همکاری بیشتری داشته اند. تیم ها کار بسیار سختی دارند و اگر در 4، 5 هفته ابتدایی لیگ نتیجه نگیرند، احتمال دارد مدیران عامل تصمیم هایی بگیرند که چندان زیبنده نیست.

سرمربی تیم ملی امید درمورد اینکه این تیم آبروی فوتبال ایران است، بیان کرد: باید قبل از شروع فصل جلسات متعددی برگزار و آیین‌نامه‌هایی تنظیم شود تا براساس آن همه بدانند چه وظایفی دارند. برخی باشگاه‌ها سلیقه ای عمل کرده و به ما بازیکن ندادند و با برخی تیم ها و مربیان هم تعامل خوبی داریم. نمی‌توانم 100 درصد بگویم که هیچ باشگاهی با ما همکاری نکرده است. 2 باشگاه شرایط خاصی دارند و امیدوارم در روزهای آتی به جمع بندی برسند و بتوانیم از تمام پتانسیل جوانانمان استفاده کنیم.

پیروانی درباره شانس تیم امید برای شکستن طلسم عدم صعود به المپیک اظهار داشت: قطعاً به دنبال صعود به المپیک هستیم چراکه همان گونه تیمم توانست در جام جهانی شرکت کند، می تواند به المپیک هم راه یابد. بازیکنان زیر 20 سال می توانند در المپیک بازی کنند که بازیکنان ما هم چنین شرایطی دارند.

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد سخت تر شدن وضعیت تیم ها پس از شروع لیگ قهرمانان آسیا گفت: ابتدا باید مسابقات پیش‌رو را رد کنیم. تا 5، 6 ماه آینده می‌توانیم شرایط را درست کنیم و اگر باشگاه‌ها همکاری لازم را نکردند یک تیم دوم می‌سازیم. مشکل ما در مقطع کنونی این است که پنج روزه باید تیم را تشکیل بدهیم.

انتهای پیام/

استقلال و پرسپولیس حق دارند بازیکنانشان را به تیم ملی امید ندهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
غلامتم اقا پیرووووانی
آخرین اخبار