انتخاب رشته دانش آموزان استان در ۴۰۰ پایگاه انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، عباس سعیدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی گفت: فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان از ۱۷ تیرماه جاری در استان آغازشده و تا پایان روند انتخاب رشته دانش‌آموزان ادامه دارد.

وی بابیان اینکه این پایگاه‌ها تحت نظارت آموزش‌ و پرورش بسته به نیاز داوطلبان آماده ارائه خدمات هستند، افزود: مشاوران و کارشناس در این پایگاه‌ها برای ارائه خدمات و نحوه انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تخصص‌های لازم را ارائه می‌کنند.

سعیدی گفت : امسال ۱۱ هزار و ۲۰۱ دانش‌آموز در استان مشمول انتخاب رشته هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۲۵ نفر دانش‌آموز دختر و ۵ هزار و ۹۷۶ نفر دانش‌آموز پسر هستند.

وی افزود : به‌تمامی داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته حتماً به پایگاه‌های تأییدشده از آموزش‌وپرورش مراجعه کنند.

سعیدی بابیان اینکه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته درست دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در آینده و اشتغال آنان دارد، گفت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به هدایت تحصیلی درست، آگاهانه و متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های استان توجه داشته باشند تا در آینده دانش‌آموزان برای یافتن شغل موردنظر خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ط

انتخاب رشته 11 هزار و 201 دانش آموز دختر و پسر در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حائری از صفی اباد
۱۰:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۶
با سلام لطفا نام مدارس دوره دوم تمام استان را منتشر کنید تا ما کلاس نهمیها بدانیم کدام مدرسه ثبت نام کنیم متشکر از اطلاع رسانیتون