ولایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

بدهی 70میلیاردی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر بیمه‌ها در پرداخت بدهی خود به دانشگاه خوش قولی می‌کردند، به قطع و یقین بدهکار شرکت‌های تولیدی نمی‌شدیم.

اگر بیمه‌ها خوش قولی می‌کردند بدهکار شرکت‌ها نمی‌شدیم / بدهی ۷۰ میلیاردی به شرکت های دارو و تجهیزات پزشکیمهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد جریان بدهی این دانشگاه به شرکت های تولیدی و تامین کننده دارو و تجهیزات  پزشکی گفت: اگر بیمه ها در پرداخت بدهی خود به دانشگاه ، خوش قولی می کردند و این پرداختی ها به موقع انجام می شد، به قطع و یقین بدهکار شرکت های تولیدی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی نمی شدیم. 

 وی ادامه داد : تقریبا از سال گذشته تاکنون طلب 70 میلیاردی معاونت غذا و داروی علوم پزشکی ایران از بیمه ها به قوت خود باقی است که بخش قابل توجهی از این مطالبات مربوط به  بیمه های خدمات درمانی، ارتش و تامین اجتماعی می شود. 

 ولایی با تاکید بر تامین همه اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان های دانشگاهی، افزود: خوشبختانه علی رغم وجود بدهی به شرکت های تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در هیچ یک از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد و درصورت گزارش هرگونه کمبود بلافاصله رسیدگی های لازم و تامین اقلام مورد نیاز، انجام شده است. 

 وی تصریح کرد: تعاملات دانشگاه با شرکت های تامین و تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی حتی با وجود بدهی هایمان به خوبی ادامه دارد اما این شرکت ها برای تامین و خرید مواد اولیه تولیداتشان به پول نیاز دارند و اگر طلب 70 میلیاردی غذا و داروی دانشگاه از بیمه ها دریافت شود، تقریبا همه بدهی هایمان به شرکت های مربوطه تسویه می شود.

 ولایی اظهار کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از هزینه های تامین دارو و  تجهیزات پزشکی ، صرف تامین اقلام مورد نیاز اعم از تجهیزات پزشکی و انواع داروهای ویژه  درمان سرطان می شود و همکاری شرکت ها و داروخانه ها نیز در این ارتباط بسیار مطلوب است، زیرا معاونت غذا و داروی علوم پزشکی ایران با برخی از داروخانه ها قراردادهایی بسته است که طبق آن داروهای درمان سرطان  با تخفیف های عمده در اختیار بیمارستان‌ها و بیماران قرار گیرد. 

انتهای پیام / 

کمبودی در زمینه تجهیزات پزشکی در هیچ یک از مراکز درمانی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.