مرتضی میرباقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ رسانه‌ای به اندازه تلویزیون بیننده ندارد/ برای ساخت «ستایش 3» با کارگردان آن مذاکره خواهیم کرد

هیچ رسانه‌ای در ایران به اندازه تلویزیون بیننده ندارد ما 10 یا 20 برابر دیگر حوزه‌ها مخاطب داریم.

یک چهارم از جمعیت ایران، درگیر معضلات اجتماعی هستند/ «ستایش3» در مرز تولیدمرتضی میرباقری معاون سیما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تولید سریال«گمشدگان» و تاثیرگذاری این موضوع بر مخاطبان گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از اتفاقاتی است که امروزه ما به طور جدی با آن روبه‌رو هستیم. تقریبا حدود یک چهارم جمعیت کشور ما با مشکلات اجتماعی مواجه است حال چه بحث؛ حاشیه نشینی، چه بحث اعتیاد و طلاق و ... .علت عمده این اتفاقات هم این است که؛ وقتی در نظام برنامه‌ریزی، فرصت‌ها، امکانات و بودجه متناسب با ظرفیت مناطق تنظیم می‌شود شرایطی را به وجود می‌آورد که باید به آن اهمیت داد و البته علت وقوع انقلاب اسلامی هم همین اتفاق بود. این مسئله که یک سری از امکانات تنها در یک مکان جمع شده بود و تنها چند استان آباد و با امکانات دیده می‌شد و بقیه خالی از امکانات بودند وقتی امکانات در یک جا جمع می‌شود بقیه مکان‌ها خالی از امکانات بوده و مردم به سمت مکان‌های برخوردار از امکانات مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در رسانه ملی باید به خوبی به این قضایا بپردازیم و علل آن را جستجو کنیم و ابعاد مسئله و پیامدهای این موضوع را بررسی و راه‌حل ارائه دهیم. ما ظرفیت گفتگو و بحث‌های کارشناسی داریم و حتی مستندسازی می‌کنیم و گاهی هم از ظرفیت ساختار نمایش برای این قضیه استفاده می‌کنیم. یکی از جدی‌ترین مسائل ما در کنار مسائل فرهنگی و تاریخی بحث اقتصاد مقاومتی است که باید به این بحث از جهت اشتغال جوانان بپردازیم. یک سری دیگر هم، آسیب‌های اجتماعی هستند که این سریال از جمله مواردی است که به این قضیه می‌پردازد و چالش‌های این موضوعات را نشان می‌دهد و در کنار سایر سریال‌ها یک منظومه کامل را مطرح می‌کند.

معاون سیما پیرامون محبوبیت تلویزیون نسبت به دیگر رسانه ‌ها اظهار داشت: محبوبیت اگر ترکیب افزایش ضریب نفوذ و ضریب تاثیر باشد هیچ رسانه‌ای در ایران به اندازه تلویزیون بیننده ندارد ما 10 یا 20 برابر دیگر حوزه‌ها مخاطب داریم مردم ایران به طور متوسط بیش از سه ساعت در شبانه‌روز تلویزیون نگاه می‌کند و برخی از برنامه‌های تلویزیونی و برنامه‌های نمایشی بیش از 50 درصد بیننده دارد و اینها حاکی از محبوبیت تلویزیون در بین دیگر رسانه‌هاست تلاش ما این است که میزان مخاطب تلویزیون را افزایش دهیم و در کنار آن کیفیت بالا را هم حفظ کنیم و این مستلزم این است که اهالی این عرصه در این راه حضور داشته باشند تا ما شرایط را برای آنها فراهم کنیم.

میرباقری در پایان در خصوص تولید سریال «ستایش3» گفت: برای تولید «سریال ستایش 3» هنوز تصمیم نگرفته‌ایم در حال حاضر کارگردان سریال ستایش در حال انجام کارهای پایانی سریال «در جستجوی آرامش» است و امیدوار هستیم از پنجشنبه یا جمعه روی آنتن برود. وقتی این کار به اتمام رسید باید بر سر یک یا دو موضوع با کارگردان این اثر بحث کنیم تا انشاالله این سریال تولید شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار