نشست خبری دربی ۸۵،

شیرازی: درآمدزایی مهمترین عامل برگزاری دربی است/ رویارویی سرخابی ها در آلمان یک بازی جدی است

حامی مالی سرخابی‌های پایتخت گفت: تیم‌های بزرگ فوتبال جهان هم قبل از شروع رقابت های رسمی، تورهای پیش فصل را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا شیرازی نماینده حامی مالی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در نشست خبری دربی 85 اظهار داشت: ابتدا قرار بود این دیدار 25 تیر برگزار شود که نشد. پس از این موضوع با مسئولان وزارت ورزش و جوانان هماهنگ کردیم این مسابقه در تاریخ 31 همین ماه به انجام برسد.

او ادامه داد: همچنین قرار بود این رقابت در ورزشگاه کلن انجام شود اما چون این موضوع با مخالفت پلیس فدرال شهر کلن مواجه شد به همین دلیل باشگاه آرمینیا بیله فلد موافقت کرد تا این مسابقه در استادیوم شوکر آره نا برگزار شود.

شیرازی در ادامه گفت: پس از اینکه جلساتی را با مدیران 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار کردیم آن ها موافقت کردند تا این بازی برگزار شود. از آنجا که قرار است 2 تیم در آلمان بازی کنند و اخبار ضد و نقیض در رسانه‌ها پیرامون این مسابقه زیاد است، تصمیم گرفتیم نشست خبری برگزار کنیم و موارد رسمی در این نشست اعلام شود.

وی در خصوص دلایل برگزاری چنین مسابقه‌ای در آلمان گفت: همه می‌دانید تیم‌های بزرگ دنیا مثل بارسا، رئال مادرید و منچستر قبل از شروع بازی‌ها، تورهای پیش فصل را با چند هدف برگزار می‌کنند که از جمله آن ها  برگزاری بازی های دوستانه برای آمادگی بازیکنان و مهم ترین مورد آن به بحث درآمدزایی باشگاه ها اشاره کرد.

شیرازی افزود: به طور مثال رئال مادرید در همه جای دنیا طرفدار دارد و خیلی‌ها دوست دارند بازی این تیم را از نزدیک ببینند. به همین علت آنها پیش از فصل به آمریکا یا چین می‌روند و تور پیش فصل خود را برای هواداران‌شان برگزار می‌کنند.از طرفی مربیان این تیم ها می آیند و بحث های تدارکاتی و فنی خود را در مسابقات پیاده می کنند. ما پیشنهاد برگزاری این مسابقه را در سال گذشته داده بودیم اما به دلیل ا ناهماهنگی های بوجود آمده، قرار شد در نیم فصل به انجام برسد. ولی باز هم به دلیل در پیش بودن اردوی تیم ملی در امارات و حضور بازیکنان اصلی استقلال و پرسپولیس در این اردو تصمیم گرفتیم این بازی را لغو و آن را پیش از شروع فصل امسال برگزار کنیم. برهمین اساس تعامل خوبی با وزارت ورزش و سایر نهادهای ذیربط انجام تا دربی 85 پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و مسابقات آسیایی 2 تیم برگزار شود.

او با اشاره به تغییرات در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس بیان کرد: این موضوع بحث برگزاری دربی را مسکوت نگه داشت. البته پس از اینکه وزارت ورزش و جوانان برای ثبات در بخش مدیریت پرسپولیس و استقلال، به جمع بندی رسید، تصمیم گرفتیم برگزاری دربی در آلمان را به شکل جدی تر پیگیری کنیم.

 شیرازی ادامه داد: در این میان ورزشگاه شوکو آره نا بیله فلد با توجه به خاطرات خوبی که مردم این شهر از دوران بازی کریم باقری و علی دایی دارند، مدنظر ما قرار گرفت. این ورزشگاه در اختیار تیم آرمینیا بیله فلد قرار دارد و به همین دلیل با مسئولان این تیم برای برگزاری دربی در این ورزشگاه  به توافق رسیدیم. ابتدا قصد داشتیم دربی را در ورزشگاه کلن برگزار کنیم اما از آنجاییکه این ورزشگاه در اختیار شهرداری کلن است نتوانستیم با تیم این شهر به توافق برسیم.

نماینده حامی مالی استقلال و پرسپولیس درباره مخالفت ابتدایی پلیس فدرال آلمان با برگزاری دربی در این کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه در این کشور، پلیس فدرال آلمان اعلام کرد شاید نتواند تضمین های لازم را برای تامین امنیت بازی 2 تیم پرطرفدار فراهم کند. در نهایت پس از پیگیری های ما چهارشنبه هفته گذشته، پلیس فدرال با برگزاری این بازی موافقت کرد و از طریق فدراسیون فوتبال آلمان نامه‌ای برای ایران ارسال شد که با توجه به محدودیت زمانی، دربی چند روز عقب بیفتد. از طرفی با توجه به اینکه بحث درآمدزایی و تبلیغات  هم مهم است تصویب شد که در تاریخ 31 تیر، این بازی برگزار شود.

او درباره تداخل زمانی دربی با دیدار سوپرجام اظهار داشت: موافقت اولیه برای تاریخ 30 تیر بود اما از آنجایی که باشگاه نفت تهران از نظر مدیریتی آمادگی کامل ندارد به همین دلیل قرار شد زمان این بازی تغییر کند از طرفی دربی آلمان تاریخ 31 تیر و راس ساعت 22 در آلمان برگزار خواهد ش،د به این ترتیب که اعضای 2 تیم پنجشنبه عازم آلمان می‌شوند و یکشنبه پس از بازی به ایران باز می‌گردند. 2 تیم همراه با یک پرواز مشترک و چارتر در این سفر حاضر می شوند.  ما برای این بازی از تمام مردم دعوت عام کردیم اما بحث دعوت خاص از سوی خود باشگاه‌ها صورت می‌گیرد. از نام هایی که در فضای مجازی آورده می شود بی اطلاعم اما طبق توافق قرار است هر 2 تیم به جای 3 تعویض، 4 تعویض انجام دهند. چنانچه بازی به تساوی برسد هم وقت اضافه ای در کار نیست.

شیرازی درباره فضای شاد این دربی و احتمال انتخاب ترکیب 2 تیم از سوی هواداران بیان کرد:  این طرح در بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا انجام می‌شود و در چنین بازی‌هایی هواداران ترکیب تیم‌ها را می‌چینند. از ابتدا این برنامه را داشتیم که هواداران ترکیب تیم‌ها را انتخاب کنند به گونه ای که تا 30 دقیقه پیش ازشروع، بازی هواداران 2 تیم می‌توانند از طریق پیامک، در انتخاب ترکیب تیم ها دخالت کنند اما باید بگویم که این دربی، یک دیدار کاملا جدی است و شوخی نیست. بسیاری از هواداران آرزو داشتند روزی در چینش ترکیب تیم‌های محبوب خود دخالت داشته باشند. حتی هواداران می‌توانند با ارسال پیامک در دقایق 30، 50، 70 و 80  در تعویض‌ها نقش داشته باشند.

حامی مالی مشترک 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال درباره بلیت فروشی و نارضایتی سرمربیان 2 تیم از از برگزاری این بازی اظهار داشت:   از فردا قرار است روی سایت باشگاه بیله فلد آلمان بلیت‌فروشی آغاز شود و پیش‌بینی می کنیم  بین ۵ تا ۱۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایند و از این بازی دیدن کنند. اما از آنجاییکه بازی عقب افتاده و سر و صدای این بازی در ایران و در کل دنیا پیچیده، احتمال می‌دهم که تعداد تماشاگران بیشتری نسبت به قبل به ورزشگاه بیایند.

او ادامه داد: درباره بحث سرمربیان هم باید بگویم که آن ها از برگزاری این دیدار رضایت کامل دارند در غیر این صورت بازی برگزار نمی شد. درمورد داور بازی هم باید بگویم که در برخی رسانه‌ها صحبت از این بود تا علیرضا فغانی داور این بازی شود اما چنین خبری صحت ندارد و به طور قطع داور بازی آلمانی خواهد بود. قیمت بلیت استادیوم هم برای ورود تماشاگران ۲۰ الی ۷۰ یورو عنوان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود علی دایی به دلیل ارتباطات قوی که با باشگاه بیله‌فیلد آلمان داشته در بحث گرفتن تخفیف از این ورزشگاه نقش به سزایی داشته است،گفت: همانطور که گفتم بحث ما فقط ورزشگاه بیله‌فلد آلمان نبود چرا که ما گزینه‌هایی مثل ورزشگاه کلن و برلین هم داشتیم. قیمت اولیه ورزشگاه بیله‌ فلد بالا بود و ما به مسئولان این ورزشگاه اعلام کردیم با این پول می‌توانیم ورزشگاه‌های دیگری را بگیریم و اعلام کردیم که اگر توافقی صورت نگیرد سراغ استادیوم‌های دیگر می‌رویم البته در جریان مکالمات علی دایی و علی اکبر طاهری هستم. حتماً هم بیله‌فلدی‌ها مایل بودند که این بازی آنجا انجام شود. از طرفی علی دایی در برگزاری این بازی بی تاثیر نبود.

شیرازی درباره جریمه شدن پرسپولیس و استقلال درصورت شرکت نکردن در دربی بیان کرد: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد. شرکت ما حامی مالی 2 باشگاه نیست بلکه به عنوان همکار تجاری با آنها همکاری می‌کند. هرچند به دنبال درآمدزایی هستیم اما این موضوع را تکذیب می‌کنم که اگر تیم‌ها به آلمان نیایند جریمه می‌شوند. آن ها تنها با شرکت نکردن در دربی از درآمدی خوب محروم می شوند.

او درباره تغییر برنامه های  سازمان لیگ با برگزاری در بی 85 در تاریخ 31 تیر گفت: ابتدا قرار بود این دربی ۲۵ تیر برگزار شود اما زمانی که تصمیم گرفته شد تاریخ تغییر کند، استقلال برخلاف پرسپولیس که درگیر سوپرجام بود، مشکلی نداشت. البته پس از مشورت طاهری با کادر فنی پرسپولیس قرار شد 2 تیم در تاریخ 31 تیر به میدان بروند. در این تاریخ، باشگاه ها می توانند درآمد زایی بیشتری داشته باشند. کل درآمد این بازی به پرسپولیس و استقلال می‌رسد اما سازمان لیگ به ما کمک کرد، قطعاً برگزاری سوپرجام بسیار مهم است اما به هرحال باید بدانیم که فوتبال ایران بدون پرسپولیس و استقلال معنایی ندارد. خوشبختانه برای انجام شدن این بازی همه همکاری کردند.

شیرازی درباره مبلغ دقیق درآمدزایی 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال از برگزاری دربی 85 اظهار داشت: این امر مشخص نیست. با توجه به اهمیت دربی و سر و صدا ناشی از آن،  حامیان مالی بیشتری پای کار می‌آیند و از طرفی هم باید بگویم که بیشترین درآمد از مشارکت مردم در انتخاب ترکیب‌هاست. هر هوادار با کمک ۵ هزار تومانی می‌تواند به انتخاب ترکیب کمک کند و هر پیامک برای حق رأی جهت تعویض بازیکنان ۲ هزار تومان است.

نماینده حامی مالی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه داد: درمورد درآمد استقلال و پرسپولیس از سامانه هواداری هم باید بگویم این درآمد مستقیماً به مشارکت هوادارانشان ارتباط دارد. در فضای مجازی خیلی مواقع گفته می‌شود که سامانه پول‌ها را مساوی تقسیم می‌کند اما این موضوع غیرممکن است. همه باشگاه‌ها حساب اختصاصی دارند و امکان ندارد که یک پیامک استقلال به نام پرسپولیس ثبت شود یا برعکس. اتفاقاً باید بگویم در مدتی که این همکاری آغاز شده باشگاه پرسپولیس ۱۲ میلیارد تومان از استقلال بیشتر دریافت کرده و این هم به دلیل مشارکت بیشتر هواداران این تیم است. همین حالا می‌توانم بگویم که درآمد پرسپولیس و استقلال حدوداً ۱۰ برابر تراکتورسازی است.

شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: قطعی شدن دربی از طریق باشگاه‌ها به گوش بازیکنان 2 تیم رسیده است. استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های بزرگی هستند. برخی می‌گویند انجام پرواز چارتر برای 2 باشگاه شاید با توجه به نتیجه احتمالی دربی مشکل‌ساز شود اما به هر حال ما محدودیت‌های پروازی داریم. نمی توانیم 2 پرواز جداگانه برای استقلال و پرسپولیس درنظر بگیریم. البته آژانس هواپیمایی که کارها را انجام می‌دهد در تلاش است تا هوادارانی که ویزای آلمان دارند را جذب کند که در صورت پر شدن صندلی‌های هواپیما شاید بتوانیم برای هر تیم یک پرواز جداگانه بگیریم. دلیل انتخاب آلمان هم به عنوان میزبان این بازی تعداد زیاد ایرانی ها در این کشور است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ااااا
۰۹:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۶
هیچکدو از این تیم ها داربی رو در کشور دیگه برگزار نکردن
Iran (Islamic Republic of)
يك ايرانى
۰۹:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۶
Iran (Islamic Republic of)
يك ايرانى
۰۹:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۶ تير ۱۳۹۶
Germany
محسن
۰۰:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۶
بازی کنسله
آخرین اخبار