آغاز فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی در تبریز

دور دوم کارگاه آموزشی فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی از تاریخ 25 تا 27 تیرماه 96 و به میزبانی دانشگاه تبریز هم اکنون در حال برگزاری است.

شروع فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی در تبریزبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس برنامه ریزی انجام شده، دور دوم کارگاه آموزشی فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی از تاریخ 25 تا 27 تیرماه 96 و به میزبانی دانشگاه تبریز هم اکنون در حال برگزاری است، در این کارگاه بیش از 70 دانشجو از هفت دانشگاه کشور حضور دارند؛ هدف اصلی از برگزاری این کارگاه آشنایی تیم های حاضر در مسابقه با مفاهیم و محتوای فاز طراحی دقیق است.

مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، صبح روز یکشنبه 25 تیرماه در محل دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز با سخنرانی بهرامی معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و پور محمدی رئیس دانشگاه تبریز، برگزار شد.

در این کارگاه مباحثی در حوزه های مختلف فنی شامل طراحی سازه ماهواره، مونتاژ بوردهای الکترونیکی، مخابرات فضایی و سایر موارد مرتبط با فناوری طراحی و ساخت کیوب ست ها ارائه می شود.

این مسابقه که همزمان با روز فناوری فضایی، در 14 بهمن ماه 94 و با اعلام ریاست سازمان فضایی رسما آغاز شد هم اکنون در میانه فاز طراحی دقیق است و پنج تیم حاضر در این فاز تا انتهای شهریورماه فرصت دارند تا اسناد طراحی دقیق خود را آماده و ارسال کنند.

در حال حاضر تیم های سوتاک از دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره مکعبی امیرکبیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پلوتون از دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تبریزست از دانشگاه تبریز و نصیر 1 از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی حضور دارند.

انتهای پیام/

شهریور ماه؛ پایان مهلت ارسال اسناد طراحی متقاضیان به سازمان فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.