در نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها مطرح شد؛

تفویض اختیارات به استان‌ها عامل ارتقای کیفیت هنرهای نمایشی/ با تغییر قوانین مشکلی حل نمی‌شود

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: تفویض اختیارات به استان‌ها کیفیت امور در حوزه‌های هنری را بالا می‌برد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها گفت: مسئله بی‌اطلاعی از جایگاه‌های افراد باعث سرگشتگی انسان می‌شود و دلیل بسیاری از حرف‌هایی است که ناخودآگاه گفته می‌شود. ما باید در کارها نظارت داشته باشیم اگر نظارت‌ها منجر به نظارت کیفی نشود؛ ممکن است که دامن مسئولان یا حاکمیت را بگیرد ولی اگر نظارت دقیق باشد کیفیت را ارتقا می‌دهد. البته تفویض اختیارات به استان‌ها باعث بالا رفتن کیفیت و کمیت کارها می‌شود.

وی افزود: مشکل ما این است که هر سال می‌خواهیم آئین‌نامه‌ها را تغییر دهیم و قواعد جدیدی را اضافه کنیم که علت آن، یا نداشتن دانش کافی برای فهم آیین‌نامه‌های قبلی است یا اگر هم دانش داریم توانایی حل و فصل مسائل را نداریم.

مرادخانی ادامه داد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا کیفیت همیشه فراهم باشد. ما از ممنوع الفعالیت شدن افراد لذت نمی‌بریم؛ بر عکس اگر در دوره مدیریت یک مدیر، از انجام بعضی فعالیت‌های هنری جلوگیری شود، آن عمل نشان‌دهنده مدیریت ضعیف و تسلط ناکافی مدیر بر مسائل است یعنی ما در سیاست دچار مشکل هستیم.

وی بیان کرد: ما نباید دست بر گریبان مردم بگذاریم بلکه اگر دست از گریبان مردم برداریم، مسائل راحت‌تر حل می‌شود. هدف ما بستن راه مردم نیست. ما باید ناهماهنگی‌ها را پیگیری کنیم و ارتباط میان مسائل را بیشتر کنیم. هر چه ارتباط کم باشد، مشکلات بیشتر است.

معاون هنری وزیر ارشاد بیان کرد: طرح جدیدی که قرار است انجام بدهیم، تجلیل از مشاهیر استان‌ها در تهران است که قصد داریم این تجلیل به خوبی انجام شود زیرا بزرگترین بازخورد آن کمک به افزایش امنیت ملی است.

علی مرادخانی در پایان گفت: ما باید حرف‌هایمان با استان‌ها در یک راستا باشد تا طرح‌هایی ارائه بدهیم که موفق باشد و حتما عملی شود و ما هم کمک هزینه‌ای به آنها ارائه می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

 هدف از نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها تعالی کیفیت مدیریت تئاتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار