نگذارید ماهواره نسخه پیچتان کند

یک داروساز گفت: از آنجا که فروش و تبلیغ دارو‌های تبلیغ شده از طریق ماهواره صرفاً جنبه سودجویی دارد، اغلب با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را ترغیب به تهیه و مصرف، فرآورده‌های خود می‌کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود هادی پور دهشال، داروساز در گفتگو با برنامه یک نکته یک متخصص شبکه رادیویی سلامت در خصوص دارو‌هایی تبلیغ شده برای تنظیم وزن در ماهواره ها اظهار کرد: دارو‌های ماهواره‌ای را نخرید و دارو‌هایی را بخرید که در فهرست رسمی دارو‌های ایران وجود دارد و در داروخانه‌ها به صورت رسمی در اختیارتان گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات شما می‌توانید یک دارویی که در ماهواره تبلیغ می‌شود را با یک نام تجاری دیگر و یک قیمت ارزان‌تر در داروخانه‌های کشور دریافت کنید و فقط مساله این است که با تبلیغات آن را در ذهنتان جا می‌اندازند که بهترین داروست.

این داروساز در پاسخ به این پرسش که آیا دارو‌های ترک اعتیاد ماهواره که تبلیغ می‌شود درست است؟، تاکید کرد: دارو‌های ترک اعتیاد هم همین طور هستند. شما برای ترک اعتیاد باید حتما تحت نظر یک موسسه مربوطه باشید و به کلینیک تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کنید.

وی بیان کرد: ترک اعتیاد نیازمند کنترل‌های لازم، پزشک و روانپزشک است و اینگونه نیست که با چند کپسول اعتیاد را ترک و حتما برای ترک اعتیاد به کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 

فریب دارو‌های تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای را نخورید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار