بورس درهفته‌ای که گذشت؛

افق روشن در تالارشیشه‌ای/نقدینگی، منتظر ورود به بازار سهام است

بورس تهران پس از مدت‌ها نوسانِ اندک قیمت‌ها در یک محدوده مشخص، این هفته تحت تأثیر معاملات مثبت در برخی گروه‌ها به ویژه صنعت پالایشی فضای مثبتی را تجربه کرد.

افق روشن در تالارشیشه‌ای/نقدینگی، منتظر ورود به بازار سهام استبه گزارش  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز از بازار سرمایه شاخص کل هم وزن با افزایش ۳۸ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۸۳ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۶۰ واحدی به دد ۸۷ هزار و ۲۹۳ واحد دست یافته است.

ارزش کل معاملات بازار به بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان رسیده  که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۹۸۲ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام؛ بازاری متعادل و به نسبت کم‌حجم بوده که در تک‌سهم‌ها شاهد تعدیل قیمت در دامنه صعودی و بازگشت برخی سهم‌های برخوردار از بازدهی از اصلاح قیمتی بوده است.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس در حالی معاملاتی متعادل در محدوده قیمت پایانی در اغلب نماد‌های معاملاتی نظاره‌گر بودند که هم‌زمان با پرترافیک شدن روز‌های پایانی فصل مجامع، برخی گروه‌ها با اصلاح قیمت سهام مواجه بودند.

شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۵ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۶۷ واحد رسید، درحالیکه شاخص سهام آزاد شناور نیز بدون نوسان چندانی به عدد ۸۷ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۶۰۸ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام، بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که با هدف شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت هم‌زمان بر روی تک‌سهم‌های کوچک، عمدتاً حاضر در بازار فرابورس تمرکز کرده بود.

*** درسومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، در حالی معاملات پرحجم را به نظاره نشستند که گروه فلزات اساسی و شوینده‌ها با وجود غلبه عرضه بر تقاضای سهام همچنان در دامنه صعودی نوسان قیمت‌ها معامله شدند.

شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۱ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسید، درحالیکه شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۷۸ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۲۲۸ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۷۱۵ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام، بازاری به نسبت پرحجم بوده که گروه فلزات اساسی به رهبری فولاد مبارکه همچنان با اقبال خریداران سهام همراه شده است، در این بین گروه شوینده‌ها و برخی غذایی‌ها همچنان برای نوسان‌گیران کوتاه‌مدت‌نگر بازار جذاب بوده است.

*** درچهارمین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، در حالی با معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نماد‌های معاملاتی مواجه بودند که «به‌پرداخت» به عنوان نخستین عرضه اولیه امسال به دلیل آنچه ابهام در مستندات ارسالی ناشر عنوان شد، نتوانست روی تابلو بنشیند.

شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۵ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۹۰ واحد رسید، درحالیکه شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۷۹ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۶۵۱ واحد رسید.

ارزش کل معاملات بازار، به بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۲۰۹ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام در حالی بر روی تک‌سهم‌ها اقبال دارد که فارغ از نوسان بی‌حساب و کتاب برخی نماد‌های معاملاتی حاضر در بازار پایه فرابورس، تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین تحت حاکمیت بلامنازع حقیقی‌های حرفه‌ای بازار در تور بورس بازی افراد قرار گرفته است.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بازار، معاملاتی شاداب و به نسبت پرحجم را در اغلب نماد‌های معاملاتی به ویژه در گروه پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری آنها در کنار تک‌سهم‌های کوچک گروه فلزات اساسی شاهد هستند.

شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۵۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۵۴۱ واحد رسید، درحالیکه شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۵۵۹ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

ارزش کل معاملات بازار به بیش از ۲۷۲ میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۴۸۴ نوبت داد و ستد شد.

در گروه فلزات اساسی نیز تک‌سهم‌های کوچک این گروه همچنان مورد توجه معامله‌گران اغلب حقیقی قرار گرفت و این در حالی بود که در نماد فولاد خوزستان، اغلب نوسان‌گیر‌ها با هدف شناسایی سود کوتاه‌مدت تلاش کردند تا در طرف عرضه این سهم قرار گیرند.

انتهای پیام/

چراغ سبز بورس، ثابت ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار