فریدون خودنیا گفت: به دلیل افزایش دما، در ایام تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۵ درصدی مصرف برق هستیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته تنها یک پیک بار (ساعات اوج مصرف) داشته و امسال این پیک بار ۲ برابر شده، میانگین مصرف برق نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه تولید، انتقال و توزیع برق فرایندی زمان بر و هزینه خواه است، افزود: شبکه ها بر اساس ضرایب و استاندارد‌هایی تعریف و طراحی شده و مصرف بالای برق توسط مشترکین اختلالاتی را در زمینه برق رسانی ایجاد می کند.


فریدون نیا گفت: به دلیل نبود نقدینگی و همچنین نبود سرمایه‌گذاری در صنعت برق و زمان بر بودن اجرای شبکه ها با خاموشی‌ های مقطعی برق مواجه هستیم.


وی در ادامه یادآور شد: مصرف نادرست از وسایل برقی، استفاده همزمان از وسایل برقی، روشن کردن لامپ های اضافی در ساعات اوج مصرف از جمله عوامل دیگر در ایجاد خاموشی های موقتی برق است.

۱۶۲ میلیارد تومان، طلب شرکت برق لرستان از مشترکین

 فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: ۶۰۳ هزار مشترک برق در لرستان وجود دارد که ۷۰ درصد این افراد مشترکان خانگی و تجاری شهری هستند.

خودنیا با اشاره به طلب شرکت برق از مشترکان خود گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان، طلب شرکت توزیع برق لرستان از مشترکین خانگی، صنعتی و دولتی است.

وی در مورد طرح های شرکت برق در سال ۹۶ گفت: برق رسانی به ۲ منطقه درب گنبد با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان و منطقه انارستان سیاب با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث خط جدید برق معمولان با اعتبار ۱ میلیارد تومان و برق رسانی به ۲۹ روستای استان از مهمترین طرح‌های در دست اقدام سال ۹۶ هستند.

انتهای پیام /د

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در سال جاری / ۱۶۲ میلیارد تومان، طلب شرکت برق لرستان از مشترکین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.