مسعود دلخواه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ما بی‌نیاز از نمایشنامه‌های خارجی نیستیم

کارگردان نمایش «مفیستو» گفت: نمایشنامه‌نویسی در ایران جوان است و ما بی نیاز از متن های جهانی نیستیم.

دلخواه مفیستومسعود دلخواه، کارگردان نمایش «مفیستو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای این نمایش گفت: هدف ما از اجرای این نمایش، اجرای یک اثر خوب، سالم و غیر تجاری است که جنبه‌های فرهنگی بسیاری دارد و ابعاد فرهنگی، هنری و اجتماعی آن، طیف گسترده‌ای از جوانان را در بر دارد. نمایشی که وقتی بر صحنه رفت، بتوانم بگویم من کارگردان آن هستم. «مفیستو» از جمله نمایش‌هایی است که شهرت جهانی دارد. هدف از اجرای تئاتر باید ارتقای سطح شعور و فرهنگ مردم باشد.

وی در خصوص استفاده از متن‌های ایرانی در اجرای نمایش گفت: نمایشنامه‌نویسی در ایران جوان است و ما بی نیاز از متن های جهانی نیستیم. نویسنده‌های ما در سطح جهانی مطرح نیستند. ما در نویسندگی نمایشنامه ضعیف هستیم و متن های خارجی از لحاظ ساختاری و اجرا قوی تر هستند.

این کارگردان پیرامون ملاک انتخاب بازیگران این اثر اظهار داشت: ویژگی این نمایش، حضور بسیاری از جوانان حرفه‌ای و آماتور تئاتر در کنار هم است که از جاهای مختلف برای حضور در این نمایش در کنار هم جمع شده‌اند. حضور این افراد بر اساس علاقه‌مندی و کار حرفه ای در تئاتر بوده است.

دلخواه در خصوص رضایت از اجرای نمایش در تالار مولوی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت مولوی همکاری‌های لازم را با ما داشته است و یک سالن تمرین اختصاصی و جدا را برای ما در نظر گرفت.

این کارگردان در خصوص تاثیر حضور چهره‌ها در تقویت تئاتر و فروش بلیت خاطرنشان کرد: ما دو نوع تماشاگر داریم؛ تماشاگر ثابت که به دنبال کیفیت است و تماشاگر عام که برای دیدن چهره‌ها می‌آید. اگر کار قوی و خوب باشد و مخاطب تماشا کند، بسیار خوب است ولی اگر کار ضعیف باشد و مخاطب تنها برای تماشای چهره بیاید، باعث تضعیف تئاتر می شود.

 

انتهای پیام/

 

مسعود دلخواه از نقطه ضعف نمایشنامه ایرانی گفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار