دولتخواه خبر داد

رهاسازی پلنگ موش در منطقه شکار ممنوع یخاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از زنده گیری و مستند نگاری یک زرده بر معروف به پلنگ موش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اللهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل اظهار داشت: این گونه که توسط یکی از دوستداران محیط زیست بخش کویرات به این اداره تحویل داده شد، پس از تیمار و اطمینان از شرایط سلامت در منطقه شکار ممنوع یخاب رهاسازی خواهد شد.

وی افزود: زرده بر که معروف به عروس موش و پلنگ موش معروف است از خانواده راسو‌ها بوده و زیستگاه این حیوان مناطق استپی و بیایانی و اراضی باز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: رنگ زرده بر مشکی و در نواحی سر، پشت و دو لکه‌های زرد وجود دارد. این گونه از جوندگان کوچک تغذیه می‌کند و اندازه آن ۲، ۵ تا ۲، ۷ سانتی متر و طول دم آن ۱، ۲ تا ۲، ۰ سانتیمتر است.

وی افزود: گونه‌های کمیاب زرده بر که به عنوان گونه در معرض آسیب طبقه بندی شده است، شبگرد بوده و به صورت انفرادی زندگی می‌کند و هیچ گونه خسارتی برای کشاورزان و محصولات آن‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه باعث تعدیل جوندگان کوچک می‌شود.

منطقه یخاب که در سال 1329 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، با وسعت 271 هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. این منطقه دشتی و کوهستانی است و دارای گیاهان متنوع و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری از قبیل کاراکال، گربه وحشی، جبیر و هوبره است.

انتهای پیام/

عروس موش پس از تیمار در منطقه یخاب رهاسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار