آلایندگی محیط زیست در پالایشگاه ششم پارس جنوبی کاهش یافت

سرپرست فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی واحد بازیافت گوگرد پیشرفته H۲S در پالایشگاه ششم پارس جنوبی و جلوگیری از تبدیل گاز به سولفور آلایندگی محیط زیست در این پالایشگاه کاهش یافت.

آلایندگی محیط زیست در پالایشگاه ششم پارس جنوبی کاهش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد ولی‌پور صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آلایندگی زیست محیطی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی با بیان اینکه کاهش آلودگی‌‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: خاموش‌شدن فلرها و تبدیل آن به محصول در راستای کاهش آلایندگی در دستور کار متخصصان مجتمع گازی پارس جنوبی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پالایشگاه ششم پارس جنوبی در پایان سال 94 به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شد تصریح کرد: در این مدت فعالیت‌های متعددی در راستای تولید حداکثری و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی انجام شده است.

سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه از ابتدای تحویل فعالیت‌های مهمی در زمینه محیط زیست انجام داده است، گفت: با راه‌اندازی واحد بازیافت گوگرد تمام H2S تولید شده از گاز تبدیل به سولفور و از ورود آن به هوا جلوگیری می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به تولید روزانه بیش از 400 تن گوگرد با جلوگیری از آلودگی هوا خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد بازیافت گوگرد به صورت پیشرفته، علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، روزانه بیش از 400 تن گوگرد نیز تولید می‌شود که سبب ارزش افزوده فراوان است.

وی به طراحی و خرید سامانه جداسازی روغن و ذرات معلق از پساب خروجی واحد 109 پالایشگاه ششم اشاره کرد و افزود: به منظور کنترل آلودگی پساب و کاهش میزان COD این طرح توسط همکاران پالایشگاه طراحی و توسط یکی از سازندگان داخلی در حال ساخت است.

سرپرست فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افزود: در طراحی ابتدایی برای کاهش COD ناشی از پساب سود دور ریز پیش‌بینی لازم صورت نگرفته بود که کارشناسان پالایشگاه ششم پارس جنوبی برای رفع آن اقداماتی را آغاز کرده‌اند و در همین راستا با همکاری دو شرکت داخلی برای طراحی و ساخت گام‌های مهمی برداشته‌ شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه پایلوت فرآیند مولکولی برای تصفیه سود دور ریز در پالایشگاه ششم پارس جنوبی طراحی شد تصریح کرد: برای کاهش COD ناشی از پساب سود دور ریز پایلوت فرآیند مولکولی برای تصفیه سود دور ریز طراحی، ساخته و در سایت تست شد و آلودگی را به میزان بسیار زیاد کم کرد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.