معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سال گذشته 30 میلیارد تومان برای کاشت نهال به کانون ریزگردهای خوزستان اختصاص داده شد.

تخصیص اعتبار 30 میلیارد تومانی برای انجام نهال کاری در کانون ریزگردهای خوزستانفرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح نهال کاری در 62 هزار هکتار از کانون‌های گرد و غبار خوزستان، اظهار داشت: اواخر سال گذشته در پی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای مهار کانون تولید گرد و خاک و ریزگردها، دو اقدام مهم مثل احداث کانال انتقال آب از رودخانه کارون به یکی از کانونهای بحرانی و برنامه ریزی برای کشت نهال و اقدامات بیولوژیکی انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل محدودیت فصل کاشت، قریب به 7 هزار هکتار از کانون‌های ریزگردها با همکاری شرکت‌های پیمانکاری، قرارگاه سپاه و مجموعه هماهنگی‌های سازمان‌های مختلف تحت کشت قرار گرفت.

هاشمی‌زاده ادامه داد: اکنون حفاری کانال مراحل نهایی را طی می‌کند و آمادگی برای کشت نهال در 43 هکتار از اراضی در حال فراهم سازی است تا آبان‌ماه بتوانیم با همکاری منابع طبیعی این اقدام را به انجام برسانیم.

اعطای 23 میلیارد تومان اعتبار به 5 بخش برای کاشت نهال در خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح نهال کاری در کانون ریزگردها، تصریح کرد: در اواخر سال گذشته 30 میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شد و در پایان سال 95 هم هیات دولت طی مصوبه‌ای حدود 23 هزار میلیارد تومان را در 5 بخش اعطای اعتبار کرد.

وی با اشاره به بازدید نمایندگان کشورهای خارجی از کانون ریزگردهای خوزستان اظهار داشت: گروهی از این نمایندگان طی 20 روز گذشته از کانون ریزگردها این استان بازدید کردند و قرار است گروه دیگری هم برای بازدید به این استان سفر کنند، در این بازدید بررسی‌های خوبی از سوی NGOها، گروه‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی انجام گرفت و گروه‌ دیگری هم در آینده برای بازدید از این کانون‌ها اعلام آمادگی کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار