نشست پارلمان آموزشی جوانان افتتاح شد

دور دوم نشست پارلمان آموزشی جوانان با حضور عبدالله عبدالله، فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا و شماری از سناتوران در تالار مجلس سنا افتتاح شد.

دور دوم نشست پارلمان آموزشی جوانان افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان آموزشی جوانان جهت شرکت و سهم‌گیری جوانان در امور داخلی کشور و ارائه نظریات و پیشنهادات آنان در بهبود وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوانان سال گذشته راه اندازی شد.
آغا محمد قریشی، رئیس پارلمان آموزشی جونان در این مراسم گفت که هدف از ایجاد این پارلمان، آموزش مسایل پارلمانی، دادخواهی برای جوانان، مشوره به دولت و شریک ساختن مشکلات جوانان با دولت است.
آقای قریشی گفت که این پارلمان ۱۲۴ عضو دارد که ۴۱ تن آنان را بانوان تشکیل می دهد که از هر ولایت دو پسر و یک دختر انتخاب شده است.
از این میان، پنج کرسی به کوچی ها، سه کرسی به معلولین و یک کرسی به اهل هنود و سیک اختصاص داده شده است.
رئیس پارلمان آموزشی در صحبت‌هایش به مشکلات جوانان نیز اشاره کرد و از دولت خواست تا زمینه کاریابی را برای جوانان فراهم کرده و نیز پست های خالی دولتی را با گماشتن جوانان پر کند.
او از دولت خواست تا در نصاب معارف کشور تجدید نظر صورت گیرد تا نسل بعدی به تکنالوژی های مدرن و علوم اتمی دست یابند.
رئیس پارلمان آموزشی جوانان همچنان تاکید کرد که اعضای پارلمان جوانان افغانستان به این باورند که این نظام بدیل ندارد و از آن حمایت می‌کنند.
در همین حال عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور که در این مراسم سخنرانی داشت گفت که دولت در حد توانش به همه خواست های جوانان توجه و رسیدگی خواهد کرد.
آقای عبدالله به برخی اقدامات حکومت یادآوری کرد و گفت که در راستای کاریابی جوانان اقداماتی صورت گرفته است.
از سوی دیگر، فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا خطاب به جوانان کرد و گفت که اعضای شورای ملی آینده افغانستان شما خواهید بود.
آقای مسلمیار از اعضای پارلمان جوانان خواست تا در راستای تحکیم وحدت ملی کار کنند و فریب "تاجران سیاسی" را نخورند، بل دیواری شوند برای سیاسیونی که سبب بدبختی کشور می شوند.
کمال سادات، معین جوانان نیز در این مراسم گفت که پارلمان جوانان در بخش های مختلف کار می کنند تا مشوره های لازم را برای حکومت ارایه بدارند.
قابل یادآوریست که مصارف پارلمان آموزشی جوانان از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد پرداخت می‏شود

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.