آغاز شور و هيجان فوتبال؛

آزادی منتظر رونمایی از پرسپولیس ۹۶/ آغاز لیگ هفدهم در جوار حرم امام رضا(ع)/ نفتی های بحران زده، پذیرای نماینده تازه وارد رشت

سوت آغاز ليگ هفدهم فوتبال پنج شنبه شب زده مى شود و شاهد رقابت جذاب و ديدنى تيمهاى ليگ برترى خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ليگ هفدهم فوتبال در حالى از پنج شنبه آغاز مى شود كه اهالى فوتبال و هواداران منتظر چنين روزى بودند تا چهره جديد تيم هاى خود را مشاهده كنند و بار ديگر تنور ليگ برتر با حضور هواداران در استاديوم ها داغ شود.

پرسپوليس با كوله بارى از موفقيت و دو قهرمانى پياپى در ليگ شانزدهم و سوپر جام در حالى پا به مسابقات ليگ هفدهم مى گذارد كه همگان اين تيم را شايسته قهرمانى در ليگ پيش رو مى دانند.

برانكو بدون از دست دادن بازيكنان كليدى خود توانست نقاط ضعف تيم را برطرف كند تا يكى از مدعيان اصلى قهرمانى باشد.

استقلال ديگر مدعى قهرمانى با ترميم نقاط ضعف تيم خود از همين حالا براى ساير تيمها خط و نشان مى كشد و ناگفته نماند كه برانكو براى تكرار قهرمانى رقيب سرسختى به نام على منصور را پيش رو دارد.

تيم هاى سپيد رود رشت و پارس جنوبى هم به سطح اول فوتبال آمدند و بايد ببينيم كه آنها در نبرد با تيم هاى صاحب نام چه توانى دارند.

جدال قهرمانان دو فصل اخير در آزادى

 به طور حتم نكته مثبت ليگ هفدهم حضور پر تعداد جوانان در تيم هاى ليگ برتر است و از نقل و انتقالات تيم ها مشخص بود كه مديران جوانگرايى كردند و مى خواهند ليگ را بر پايه دوندگى و سرعت و نه تجربه شروع كنند.

نكته منفى ليگ هفدهم هم حضور اندك مربيان جديد بر روى نيمكت تيمها است. ويسى به تيم سابق خود استقلال خوزستان بازگشت، پورموسوى از استقلال خوزستان به فولاد خوزستان رفت، يحيى گل محمدى بعد از يك نيم فصل دورى از ليگ برتر هدايت پرشورهاى تبريزى را بر عهده گرفت و قلعه نويى هم به زاينده رود برگشت.

چرخش مربيان قديمى در تيمها و حضور اندك مربيان جديد بر روى نيمكت تيمها خبر از اين موضوع مى دهد كه مديران جرّأت ميدان دادن به مربيان جديد را ندارند و اين تفكر اجازه نداد برخلاف يارگيرى در خريد بازيكن ، مربيان جديدى وارد چرخه مربيان ليگ برتر شوند.

شواهد نشان مى دهد امسال ليگ منظم تَر برگزار مى شود و با توجه به قطعى شدن حضور تيم ملى در جام جهانى كمتر شاهد تنش و درگيرى كى روش با مربيان ليگ برترى خواهيم بود.

البته در سال جام جهانى قرار داريم و بازيكنان براى حضور در تيم ملى بايد توانايى هاى خود را به كى روش نشان بدهند تا آنها هم مسافر جام جهانى روسيه شوند.

آغاز ليگ هفدهم بهانه اى شد تا مرورى بر بازى هاى هفته اول ليگ هفدهم داشته باشيم.

 پرسپوليس- فولاد خوزستان/ ورزشگاه آزادى ساعت ٢١

سرخپوشان پايتخت با شايستگى توانستند قهرمان ليگ شانزدهم شوند و چند روز پيش هم موفق به كسب دومين جام قهرمانى خود در سوپر جام برابر نفت تهران شدند.

آنها به دنبال تكرار قهرمانى در فصل هفدهم هستند اما خوب مى دانند كه كار سختى براى دفاع از عنوان قهرمانى خود دارند چرا كه همه تيمها با تمام قوا در زمين مسابقه حاضر مى شوند تا قابليت هاى خود را به رخ قهرمان ليگ شانزدهم بكشند.

 سرخپوشان پايتخت در فصل نقل و انتقالات عملكرد درخشانى داشتند و بازيكنان مدنظر برانكو جذب كردند. آنها علاوه بر حفظ شاكله اصلى خود چند بازيكن شاخص از جمله منشا، خليل زاده، نعمتى و مصلح را جذب كردند تا از عنوان قهرمانى خود در ليگ هفدهم بتوانند دفاع كنند.

علاوه بر اين بازيكنان قرار است بشار رسن هافبك ملى پوش عراقى هم چند روز ديگر به تهران بيايد و به سرخپوشان پايتخت بپيوندد.

جدال قهرمانان دو فصل اخير در آزادى

به هر حال با عقد قرارداد با بشار رسن و بازگشت نوراللهى پرونده نقل و انتقالاتى پرسپوليس بسته مى شود و آنها با ياران جديد خود به مصاف حريفان قدرتمندشان مى روند.

البته چند بازيكن جوان از جمله آبدين رضايى، احسان حسينى، سعيد حسين پور، شاهين عباسيان و محمد امين اسدى هم به جمع سرخپوشان پيوستند تا تركيب تيم پرسپوليس براى فصل هفدهم تكميل شود. رضا كرملا چعب، حامد آقايى، رامين رضاييان و سروش رفيعى هم از سرخپوشان پايتخت جدا شدند و سامان نريمان جهان، محمد امين آرام طبع و شهاب كرمى هم در آستانه جدايى از پرسپوليس هستند.

پرسپوليسى ها در بازى هاى نخست١٦ دوره قبل به ٨ برد، ٦ مساوى و ٢ باخت دست پيدا كردند و در اين تعداد بازى ٢٩ كل زدند و ٢١ بار هم دروازه شان باز شد.

اين تيم پيش از بازى پنج شنبه برابر فولاد خوزستان تاكنون ٧ ديدار از ١٦ بازى افتتاحيه خود را ميزبان بوده كه ٣ برد و ٤ مساوى نصيب آنها شده و هنوز باختى را تجربه نكردند. اين تيم تاكنون دو بار با فولاد در هفته اول مواجه شده كه با بازى روز پنج شنبه اين تعداد به سه بازى افزايش پيدا مى كند. در دو مسابقه اخير يك مساوى و يك باخت براى سرخپوشان به ثبت رسيده است . يك بار در ليگ چهارم تيم اهوازى توانست با نتيجه ٣ بر ١ به برترى برسد و يك بار هم در ليگ نخست پرسپوليس با هدايت پروين در آزادى برابر فولاد با نتيجه يك بر يك متوقف شد.

به هر حال سرخپوشان با اتكا به نباختن در ١٠ بازى افتتاحيه اخير خود به مصاف فولاد مى روند .

سيد جلال حسينى و گادوين منشا مصدومان پرسپوليس هستند كه نمى توانند اين تيم را مقابل فولاد خوزستان همراهى كنند.

براين اساس به نظر مى رسد برانكو همان تركيب بازى سوپر جام را در بازى روز پنج شنبه برابر فولاد استفاده كند.

شجاع خليل زاده و محمد انصارى زوج خط دفاع پرسپوليس در غياب سيد جلال حسينى كاپيتان تيم باشند و عليپور و طارمى هم زوج خط حمله پرسپوليس در غياب منشا باشند.

در آن سوى ميدان، تيم فولاد خوزستان ليگ شانزدهم را با ٣٦ امتياز و قرار گرفتن در جايگاه دهم به پايان برد.

مسئولان اين تيم انتظار جايگاه بهترى براى تيم خود دارند، بر همين اساس پورموسوى را به عنوان سرمربى فصل آينده خود انتخاب كردند تا اين مربى بتواند فولاد را به رتبه خوبى در فصل جارى برساند.

فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات چراغ خاموش حركت كرد و در نهايت توانست نقاط ضعف خود را با جذب چند بازيكن پوشش بدهد. إيمان مبعلى ، رحيم زهيوى ، حامد لك بازيكنان شاخصى بودند كه جذب فولاد شدند و احمد آل نعمه، امير ارسلان مطهرى و مسعود حق جو هم در آستانه پيوستن به اين تيم هستند.

همچنين فولاديها بازيكنان بزرگى همچون بختيار رحمانى ، اسماعيل شريفات، مهرداد جماعتى و ميثم دورقى هم از دست دادند.

پيمان شيرزادى،امير زليكانى و مجتبى نجاريان را به علت مصدوميت در اختيار ندارد.

محمد حسين زاهدى فرد، محمد رضا منصورى، رحيم شاهين و رضا عادل هم تيم داورى اين بازى هستند و حسين عسگرى هم ناظر اين بازى است.

استقلال خوزستان- تراكتور سازى/ ورزشگاه غدير اهواز ساعت ٢١

آبى پوشان اهوازى در فصل شانزدهم نتوانستند از عنوان قهرمانى خود دفاع كنند و لگ شانزدهم را با عنوان هفتمى به پايان بردند.

اين تيم اهوازى با مشكلات مالى زيادى مواجه است و امسال با بازگشت ويسى قصد دارد قهرمانى فصل پانزدهم را تكرار كند اما كار سختى برابر حريفان قدرتمند خود پيش رو دارد.

آبى پوشان اهوازى چند بازيكن شاخص خود را همچون حسن بيت سعيد، آلويس نانگ، محمد طيبى ، مهدى زبيدى ، مهدى مومنى، دانيال ماهينى و پيمان شيرزادى را در فصل نقل و انتقالات از دست دادند و همانند سالهاى گذاشته چند بازيكن بى نام و نشان جذب كردند.

جدال قهرمانان دو فصل اخير در آزادى

در آن سوى ميدان، تراكتورسازان با تمام مشكلات فصل گذاشته از جمله محرومين توانستند ليگ را با ٥٦ امتياز و قرار گرفتن در جايگاه سوم به پايان ببرند.

مسىئولان تراكتورسازى به علت محروميت نقل و انتقالاتى اجازه جذب بازيكن براى ليگ هفدهم نداشتند، بر همين اساس آنها قرارداد بازيكنان سابق خود را تمديد كردند تا مشكلى براى فصل جديد نداشته باشند.

البته چند بازيكن از جمله محمد رضا اخبارى، سعيد آقايى، لوسيانو ادينهو، كرار جاسم ، خالد شفيعى را از دست دادند و قرار است با تلفيقى از بازيكنان جوان و با تجربه پا به زمين مسابقات بگذارند.

امير قلعه نويى هم وقتى ديد با اين وضعيت نمى تواند در تراكتورسازى كار كند بقايش را به لقايش بخشيد و اين تيم تبريزى ترك كرد.

به هر حال يحيى گل محمدى جايگزين قلعه نويى شد تا كشتى به گل نشده تراكتور سازى را با جوانان جوياى نام به ساحل آرامش هدايت كند.

اگر چه تاكنون تراكتورسازى هيچ يك از بازيهاى افتتاحيه خود را در بيرون خانه با پيروزى پشت سر نگذاشته است اما آمار خوبش مقابل استقلال خوزستان مى تواند نكته اميدوار كننده اى براى شاگردان گل محمدى باشد.

تراكتور سازى تاكنون ٨ بار مقابل استقلال خوزستان به ميدان رفته كه هرگز به اين تيم نباخته است. ٤ برد و ٤ مساوى حاصل تقابل هاى اين تيم با حريف اهوازى خود است.

به هر حال هواداران تراكتور سازى اميدوارند تيم محبوبشان روز پنج شنبه براى اولين بار ليگ برتر را با پيروزى خارج از خانه شروع كنند.

آغاسى بازيكن تراكتورسازى مصدوم است و نمى تواند تراكتورسازى در اين بازى همراهى كند. همچنين هادى محمدى هم رباط صليبى پاره كرده و به مدت ٦ ماه دور از ميادين فوتبال است.

ياسر همرنگ، رضا سخندان، يعقوب سخندان و سيد مهدى مرجان زاده تيم داورى اين بازى هستند و ابراهيم ميرزا بيگى هم ناظر بازى است.

سياه جامگان مشهد- ذوب آهن اصفهان/ ساعت ٢٠:٤٥

تيم سياه جامگان مشهد فصل گذشته با هدايت ميثاقيان توانست در ليگ برتر باقى بماند.

مسئولان سياه جامگان تصميم گرفتند امسال هم هدايت تيم خود را به ميثاقيان بسپارند تا اين مربى بتواند جايگاه تيم مشهدى را در جدول رده بندى ارتقا ببخشد.

سياه جامكانى ها با اينكه يكى از فعال ترين تيم ها در بازار نقل و انتقالات بودند اما بازيكنان بى نام و نشانى جذب كردند تا با اين جوانان بتوانند از سد حريفان قدرتمند خود عبور كنند.

جدال قهرمانان دو فصل اخير در آزادى

در آن سوى ميدان، تيم ذوب آهن فصل گذشته با هدايت حسينى توانست رتبه چهارم بدست آورد.

به هر حال مسئولان ذوب آهن امسال تصميم گرفتند كه هدايت تيم خود را به قلعه نويى بدهند تا شايد سهميه آسيايى را كسب كنند.

ذوبى ها در نقل و انتقالات فعاليت چندانى نداشتند و فقط سه بازيكن به نامهاى اسماعيل شريفات، حميد بوحمدان و محمد باقر صادقى جذب كردند و سه بازيكن به نامهاى حق وردى، قنبرى و بنگستون را از دست دادند.

به هر حال بازگشت قلعه نويى به ديار زاينده رود از نكات جالب اين بازى محسوب مى شود.

ورزشگاه محل بازى اين دو تيم هم هنوز مشخص نشده است و همه منتظر تصميم شوراى تأمين هستند.

حسن اكرمى، بابك داورى، محمد رضا مدير روستا و على باى تيم داورى اين بازى است و محمود رفيعى هم ناظر بازى است.

نفت تهران- سپيدرود رشت/ ورزشگاه تختى تهران ساعت ٢١

تيم نفت تهران فصل گذشته با وجود مشكلات فراوان توانست با هدايت على دايى در جايگاه نهم قرار بگيرد و در جام حذفى هم با غلبه بر تراكتورسازى قهرمان اين دوره از مسابقات حذفى شود.

على دايى بعد از قهرمانى تيم نفت تهران در جام حذفى به علت مشكلات مالى و مشخص نبودن مالك اين باشگاه تصميم گرفت كه از نفت تهران جدا شود و در تيم سايپا فعاليت خود را دنبال كند.

در ابتدا مسئولان نفت تهران موفق شدند كه رضايت على كريمى براى هدايت تيمشان جلب كنند. آنها با استفاده از نام جادوگر توانستند در فصل نقل و انتقالات بازيكنان خوبى جذب كنند اما كريمى يك روز مانده به بازى سوپر جام تصميم گرفت از نفت تهران جدا شود تا به حيثيت فوتبالى خود لطمه نزند.

نفتى ها خيلى زود توانستند رضايت درخشان را براى هدايت تيمشان را جلب كنند و در خشان جايگزين كريمى در نفت تهران شد.

جدال قهرمانان دو فصل اخير در آزادى

درخشان در اولين حضورش در تيم نفت تهران نتوانست تيم سابقش پرسپوليس در سوپر جام شكست بدهد و اولين باخت را در تيم نفت تجربه كرد.

تيم نفت تهران در فصل نقل و انتقالات بازيكنان مسن را به خدمت گرفته و به نوعى تيم مدرسه پيرمردها را تشكيل داده است .

امير حسين فشنگچى، محسن بنگر، محمد نصرتى، هاشم بيگ زاده، سامان آقا زمانى و مهدى دغاغله بازيكنان شاخصى هستند كه جذب نفت تهران شدند.

اين تيم بازيكنان بزرگى همچون سجاد شهباززاده، محمد قاضى، آندرانيك تيموريان، ارسلان مطهرى، ايمان مبعلى ، ميلاد فخرالدينى ، ايگور پراهيچ و محمد دانشگر از دست داد.

در آن سوى ميدان، تيم سپيد رود رشت كه به تازگى به ليگ برتر فوتبال صعود كرده است. اين تيم با هدايت على نظر محمدى توانست نائب قهرمان ليگ دسته اول شود و استان گيلان را بعد از مدتها صاحب تيم ليگ برترى کند.

اين تيم بازيكنان بى نام و نشان در فصل نقل و انتقالات جذب كرده است و بازيكنان شاخص خود از جمله شايان مصلح هم از دست داده است.

به هر حال شاگردان نظر محمدى قصد ندارند كه زنگ تفريح ديگر تيمها باشند و براى اعاده حيثيت فوتبال گيلان پا به مسابقات ليگ برتر مى گذارند.

انتهای پیام/

آغاز لیگ هفدهم فوتبال با دیدار سیاه جامگان و ذوب آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ایول قرمزته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
مى خواستين نفت دربو داغون نبره؟:))سال قبل هم به کمک فدراسيون قهرمان شدن
Iran (Islamic Republic of)
http://clash30t.ir/
۱۷:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید این ستاره بالای آرم پرسپولیس چیه جدید اومده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
گل گل گل
آخرین اخبار