نهنگ‌‌ها موسیقی را مانند انسان‌ می‌آموزند

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که نهنگ‌ها یک آهنگ را قطعه به قطعه یاد می‌گیرند، درست مانند انسان‌ها که آهنگ را مصرع به مصرع می‌آموزد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از Upi، وقتی که دانشمندان استرالیایی الگوی آوازخوانی جمعیت نهنگ‌های گوژدار را تجزیه و تحلیل کردند، متوجه شواهدی شدند که نهنگ‌های جوان مهارت‌های ارتباطی را به همان روشی که پرندگان آواز خواندن و انسان حرف زدن را یاد می‌گیرند، می‌آموزند.
مایکل نواد، استاد دامپزشکی دانشگاه کوئینزلند، در این باره می‌گوید: «تمام نرهای جمعیت آهنگ پیچیده مشابهی را می‌خوانند اما الگوی آهنگ با گذشت زمان تغییر می‌کند، گاهی به سرعت در سراسر جمعیت تغییر می‌کند. یادگیری آهنگ‌های جدید یک شکل از یادگیری اجتماعی است. در یادگیری اجتماعی به جای انتقال رفتارهای از نسلی به نسل بعد، حیوانات رفتارها را از یکدیگر می‌آموزند».

محققان برای درک بهتر از نحوه یادگیری آهنگ‌ها توسط نهنگ‌ها، روی آهنگ‎های در حال تغییر تمرکز کردند. آنالیزهای جدید حاکی از آن است که نهنگ‌ها قطعه‌های یک آهنگ را با هم ترکیب می‌کنند تا یک آهنگ جدید بسازند.

نواد در ادامه افزود: «آوازخوانی بسیاری از نهنگ‌ها از چندین جمعیت‌ مختلف، شامل جمعیت شرق استرالیا و جمعیت اقیانوس، را ثبت کردیم. سپس به دنبال آهنگ‌هایی رفتیم که در حال تغییر و تحول بودند؛ آهنگ‌هایی که دارای قطعاتی از آهنگ‌های قدیمی و جدید بود».

کشف ترانه‌های هیبریدی نشان می‌دهد که نهنگ‌ها آوازها را به صورت بخش بخش می‌آموزند. همچنین نتایج این مطالعه حاکی از آن است که نهنگ‌ها اغلب بخش‌هایی از آهنگ را تغییر می‌دهند که ساختار یا موضوع آهنگ‌های قدیمی و جدید بیشترین شباهت را به هم دارند.

نواد در آخر افزود: «ممکن است این تم‌ها به عنوان روشی برای در کنار هم قرار دادن آهنگ‌های جدید و قدیمی باشد تا کمکی هم به یادگیری اجتماعی باشد. این امر شواهدی را ارائه می‌دهد که چگونه حیوانات به سرعت می‌توانند نمایش‌های پیچیده و بزرگ را یاد بگیرند، احتمال دارد با درک بهتر از زبان انسان، پیچیده‌ترین نمونه از یادگیری اجتماعی، هم ارتباط داشته باشد».

منبع:آنا

انتهای پیام/

 

نهنگ ها موسیقی را از انسان می آموزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.