رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور:

نظارت تصویری در راه های شریانی کشور /راه اندازی سامانه سپهتن در ناوگان مسافربری

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: نصب دوربین های کنترلی و نظارت تصویری در راه های شریانی کشور از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

نظارت تصویری در راه های شریانی کشور /راه اندازی سامانه سپهتن در ناوگان مسافربریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در مشهد گفت: با تلاش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور ، پلیس راه، هلال احمر و دیگر دستگاه های همکار به رغم رشد سالانه چند درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده های کشور شاهد کاهش تلفات جاده ای طی سال های اخیر بوده ایم.

وی در تشریح پروژه های ملی راهداری برای ارتقای ایمنی جاده ها اظهار کرد: نصب دوربین های کنترلی و نظارت تصویری در راه های شریانی کشور و راه اندازی سامانه سپهتن در ناوگان مسافربری از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی گفت: به زودی نصب و راه اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان باری کشور با اولویت ناوگان حمل سوخت و کالاهای خطرناک انجام می شود.
کشاورزیان افزود: انعقاد قرارداد ساخت 50 پاسگاه پیش ساخته برای پلیس راه انجام شده که این تعداد امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قراردادی برای خرید و نصب 65 دستگاه توزین در حال حرکت ناوگان حمل بار منعقد شده تا بتوانیم حمل بار در جاده ها را کنترل نمائیم زیرا تردد این ناوگان یکی از عوامل تخریب ابنیه و رویه جاده های کشور است.

سپهتن مخفف 'سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان' است که رفتار رانندگان را به صورت آنلاین به مقرهای پلیس راه اطلاع می‌ دهد.
رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری نموده و نباید بیش از 9 ساعت مداوم رانندگی کنند.

انتهای پیام/ب

نصب و راه اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان باری کشوربه زودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.