اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

کوتاهی وزارت نیرو در اجرای طرح 550 هزارهکتاری

رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: با وجود آنکه اجرای طرح 550 هزارهکتار در دو استان خوزستان و ایلام منفعت ملی را به همراه دارد، اما وزارت نیرو در اجرای آن سنگ اندازی می کند.

کوتاهی وزارت نیرو در اجرای طرح 550 هزارهکتاریمسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح 550 هزار هکتاری در دو استان خوزستان و ایلام اظهارداشت:علی رغم تامین اعتبارات لازم و دستور رئیس جمهور، وزارت نیرو به این امر توجه چندانی نداشته است.

وی افزود:  وزارت نیرو در عملیات زهکشی،تجدید و نوسازی اراضی، احداث شبکه فرعی آبیاری و تامین آب مورد نیار برای 230 هزارهکتار در این دو استان کوتاهی کرده  که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اسدی با اشاره به اینکه اجرای طرح 550هزارهکتاری منفعت ملی را به همراه دارد، گفت:  این در حالی است  که وزارت نیرو با سنگ اندازی در نظر دارد که جلوی این امر را بگیرد.

رئیس تشکل های بخش کشاورزی تصریح کرد: دولت برای تامین آب زمین هایی که سالها کشاورزان محصولات مختلف را کشت می کردند پس از تامین اعتبارات لازم، سطح زیر کشت محصولات را از 800 هزارهکتار به 550 هزارهکتار تقلیل داد، در حالیکه وزارت نیرو از 230 هزارهکتار باقی مانده برای صدور مجوز در نظر دارد که 100 هزارهکتار دیگر آن را کاهش دهد.

انتهای پیام/

سنگ اندازی وزارت نیرو در طرح 550 هزارهکتاری خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چرا
Seychelles
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام. لطفا پرداخت غرامت به کشاورزان در سال 95 را پیگیری کنید. سپاس
آخرین اخبار