از فردا به مدت 3 روز؛

دادگاه یاشار سلطانی با 5 اتهام برگزار می شود/ قالیباف،ترکان و مدعی العموم در صف شاکیان

رسیدگی به 5 اتهام یاشار سلطانی در حالی از فردا در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی آغاز می شود که در صف شاکیان او نام اکبر ترکان، محمدباقر قالیباف و مدعی العموم دیده می شود.

دادگاه یاشار سلطانی با 5 اتهام برگزار می شود/ قالیباف،ترکان و مدعی العموم در صف شاکیانیاشار سلطانی سردبیر سایت معماری نیوز در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دادگاه رسیدگی به املاک شهرداری، اظهار داشت: شهرداری تهران تنها شاکی پرونده من نیست و فردا هشتم مردادماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 اتهام من رسیدگی می شود.

وی افزود: بر اساس کیفر خواست صادر شده مهمترین اتهام پرونده من موضوع املاک شهرداری است.

سلطانی با بیان اینکه در کیفر خواست 5 اتهام به او وارد شده است، گفت: املاک نجومی، شکایت قالیباف در خصوص ماجرای عروسی دخترشان که در سایت معماری نیوز خبری مبنی بر قرق پارک لویزان منتشر شده بود 2 اتهام مطرح شده است.

وی با بیان اینکه اکبر ترکان یکی دیگر از شاکیان پرونده است، تصریح کرد: زمانی که ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی بودد در رسانه ها نامه ای از او خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی منتشر شد که در آن نامه ترکان درخواست کرده بود اختیاراتی را به نظام مهندسی بدهند به همین منظور نامه به نقل از رسانه ها بازنشر شد اما بعد آقای ترکان اعلام کردند که بنده چنین نامه ای ننوشته ام و این نامه را هم به من ربط دادند.

سلطانی با اشاره به اینکه روزنامه همشهری دیگر شاکی پرونده است، افزود: در یک از سایت ها خبری مبنی بر خودکشی یکی از کارکنان همشهری منتشر شده بود و سایت معماری نیوز هم آن را بازنشر کرد اما بعد خود همشهری اعلام کرد وی از پله ها افتاده و خودکشی نکرده به همین منظور از بنده شکایت کردند.

سردبیر سایت معماری نیوز با تاکید بر اینکه رئیس شرکت سامسونگ دیگر شاکی بنده است، گفت: شرکت سامسونگ سرای دلگشایی که ثبت تاریخی شده بود را از ثبت خارج و آن را تخریب کرد به همین منظور ما هم خبر زدیم که شرکت دلگشا که اعضای هیات مدیره آن آقای حمیدرضا هاشمیان رئیس هیات مدیره سام سرویس و همچنین توانلشلو عضو هیات مدیره شرکت بودند با پول سامسونگ آثار تاریخی ایران را خریداری و بعد تخریب می کنند و بعد هم آن را به پاساژ تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: ما اعلام کردیم که سرای دلگشا از ثبت میراث خارج و آن را به پاساژ تبدیل کردند و در حال حاضر هم خود قوه قضاییه این پروژه را متوقف کردند اما سامسونگ از من شکایت کرد.

سلطانی اضافه کرد: شرکت عمران تکلار وابسته به شرکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم از بنده شکایت کرده است.

وی ادامه داد:این شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی است که ساخت یک برج 25 الی 26 طبقه غیرمجاز را در دست داشت اما آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستور توقف این برج را داده بود به همین منظور هم اخبار این اتفاق را منتشر کردیم و آنها هم از ما شکایت کردند.

وی گفت: شهرداری تهران تنها شاکی من نیست و دولتی ها هم از من شکایت کرده اند.

سلطانی افزود: برای رسیدگی به پرونده ام سه وکیل گرفته ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
یعقوب
۱۵:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سامسونگ چه میکنه .... واقعا جاسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
معلوم میشه خیلی ........ هستی
آخرین اخبار