کشاورزیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامیون‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۵ هزار ناوگان جاده‌ای بیش از ۳۵ سال عمر دارند که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این ناوگان نوسازی می‌شوند.

پرداخت2 میلیارد و700 میلوین تومان اعتبارات برای نوسازی کامیون های فرسوده/تجهیز تمامی کامیون ها به سیستمGPSداودکشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار ر راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد وزارت نفت مکلف است برای پروژه‌های که صرفه جویی در مصرف سوخت دارد سرمایه گذاری‌های را انجام دهد،گفت: یکی از این پروژه‌ها نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور است.

وی در ادامه افزود: براساس این سیاست ۶۵ هزار ناوگان جاده‌ای کشور بیش از ۳۵ سال عمر دارند که در طول مدت ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این ناوگان نوسازی می‌شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: متقاضیان کامیون‌های بالای ۳۵ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. در حال حاضر نرخ سود این تسهیلات ۹ درصد است که مابقی سود آن توسط وزارت نفت و شرکت‌های سازنده از محل صرفه جویی در سوخت پرداخت می‌شود.

کشاورزیان در ادامه به طرح پیمایش اشاره کرد و گفت:سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای سیاست جدیدی در دست اقدام دارد و آن شارژ کارت سوخت ناوگان جاده‌ای براساس پیمایش است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از ناوگان دیزلی کشور در داخل شهر‌ها تردد می‌کند و به طور معمول این ناوگان‌ها فاقد بارنامه و صورت وضعیت هستند، بنابراین نمی‌توان اطلاعات چندانی از وضعیت پیمایش آن‌ها بدست آورد در نتیجه تصمیماتی متناسب با شرایط آن‌ها باید گرفت.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تاکید کرد: براساس مصوبه جدید دولت کلیه ناوگان‌های جاده‌ای کشور باید مجهز به GPS شوند تا براساس پیمایش بتوانند میزان مصرف سوخت آن‌ها تعیین و در نتیجه کارت سوخت آن‌ها شارژ شود.

کشاورزیان اظهار داشت: در میان مدت تصمیماتی برای کامیون‌های که مجهز به این سیستم نیستند گرفته شده به طوری که براساس میزان مصرف سوخت کلی آن‌ها کارت سوخت شارژ می‌شود.

وی یاد آور شد: تعداداندکی از کامیون‌ها در حال حاضر مجهز به GPS شده اند و اقدامات لازم برای تجهیز سایر کامیون ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت طرح پیمایش ناوگان حمل ونقل جاده ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار