بهای نفت همچنان در مسیر صعود/ طلا گران شد

به دنبال احتمال تحریم ونزوئلا از سوی آمریکا، بهای نفت به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

بهای نفت همچنان در مسیر صعود/ طلا گران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا (یکی از کشورهای عضو اوپک) از سوی این کشور، بهای نفت امروز (دوشنبه) به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 15 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 52 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید که این بالاترین رقم از 25 مه سال جاری میلادی محسوب می شود. بهای نفت آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) نیز با 16 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 49 دلار و 87 سنت در هر بشکه معامله شد که این بالاترین رقم از 30 ژوئن محسوب می شود.

بهای نفت از زمان آخرین نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه با حدود 10 درصد افزایش همراه بوده است.

آمریکا در نظر دارد در واکنش به انتخابات روز گذشته ونزوئلا برای تغییر قانون اساسی آن، تحریم های جدیدی را علیه صنعت نفت این کشور اعمال کند.همچنین برخی کارشناسان اعلام کرده اند که افزایش بهای نفتبخاطر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در چند هفته گذشته رخ داده است.

سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون با بیش از 10 درصد افزایش همراه بوده است. اما این رقم در هفته منتهی به 21 ژوئیه با 0.2 درصد کاهش به 9.41 میلیون بشکه در روز رسید. همچنین فعالیت های حفاری آمریکا نشان می دهد که این کشور در ماه ژوئیه فقط 10 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است که این پایین ترین رقم از مه 2016 محسوب می شود.

به دنبال افزایش تنش ها در شبه جزیره کره در پی آزمایش موشکی کره شمالی و کاهش ارزش دلار به پایین ترین سطح در چند ماه اخیر، بهای طلا امروز به بالاترین سطح در 7 هفته گذشته رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.03 درصد افزایش به 1268.80 دلار رسید.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار