متروی بهارستان روی ریل پیشرفت

عمليات اجرايی فاز اول پروژه مترو اصفهان شامل زيرسازی و ابنيه از سال 90 آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، يكپارچگی مسير متروی اصفهان - بهارستان، علاوه بر كاهش هزينه ها و سريعتر شدن رفت و آمد به شهر بهارستان و اصفهان، امنيت، آرامش و رفاه را برای شهروندان به ارمغان خواهد داشت.

با توجه به برنامه زمان بندی انجام شده، متروی بهارستان در قالب ۲خط مجموعا به طول ۲۸ كيلومتر به نحوی زمان بندی شده است كه فاصله ۱۴ كيلومتری صفه اصفهان تا شهر بهارستان را ظرف مدت چند دقيقه طی می كند.

خط متروی بهارستان با ۷۰۰ ميليارد ريال هزينه و با استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين تكنولوژی ها در مدت ۲ سال توسط شركت عمران بهارستان ريل گذاری مي شود.

عبور تونل مترو شهر جدید بهارستان از زیر خط اصلی راه آهن یکی از گره های مهم پروژه مترو بهارستان بود که با همکاری راه آهن وشرکت عمران شهر بهارستان امروز این مشکل برطرف شد. عبور مترو از زیر خط راه آهن مستلزم ایجاد چند کیلومتر خطوط ریلی راه آهن بود که این طرح با هماهنگی راه آهن اصفهان و با ۸ساعت مسدودی خط راه آهن آغازشد.

متروی بهارستان روی ریل پیشرفت

 

مدیر طرح مترو بهارستان در این باره گفت: شرکت عمران شهر جدید بهارستان با زیر ساخت هایی که ایجاد کرد و با نصب تیرهای پیش ساخته ونصب عایق ها وسرستون ها، این کار را شروع کرده است و با احداث پل دوباره ریل ها در جای خود نصب می شوند.

محسن عاصمی با تاکید بر زمان بندی ۴ ساعته شرکت عمران برای احداث این پل ادامه داد: این امر باعث شود شرکت عمران گالری مترو را در زیر پل ایجادکند وبعد ازاین زمان وانجام عملیات، چهارساعت دیگر ریل گذاری دوباره انجام می شود وبعد از۸ ساعت مسدودشدن مسیر راه آهن، دوباره واگن ها حرکت خواهند کرد واین نتیجه همکاری وتعامل مجموعه راه آهن است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ساعت حرکت واگن ها که متعلق به حمل بار ذوب آهن وفولاد و راه آهن است ادامه داد: بیش از یک سال طول کشید تا هماهنگی وبرنامه ریزی وموافقت اجرای چنین کاری اتفاق بیفتد وامروز ظرف مدت ۴ساعت گره فنی پروزه مترو باز شد 

پيشرفته ترين تكنولوژی جهان در ريل گذاری متروی بهارستان استفاده می شود 

 مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز با اعلام اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد زیر سازی پروژه مترو بهارستان انجام شده است گفت: این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر گالری و۴ونیم کیلومتر روی زمین است و۲۰ درصد باقی مانده، بخش کوچکی بین سیتی سنتر وایستگاه صفه است .

محمدرضا احمدی ادامه داد: نقطه ای که امروز عملیات اجرایی آن انجام شد، گره  اصلی اجرای این پروژه بود، در این نقطه عبور قطار بصورت هر ۸ ساعت انجام و واگن هایی که ازآن عبور می کنند مواد اولیه صنایع فولاد راجابجا می کنند واگر چند روز طول بکشد به مجموعه های مذکور آسیب می رساند.

وی اظهار داشت : باتوافق راه آهن و در این فاصله زمانی کوتاه مسیر اصلی ریل گذاری انجام می شود که این کار نتیجه ۷تا۸ ماه پیگیری وجلسات متعدد بوده تا به این مدل فنی رسیده ایم وعملیلات اجرایی امروز براساس این مدل جدید انجام شد .

وی این عملیات را جزء فاز اول مترو عنوان کرد وگفت: فاز دوم شامل ریل گذاری مسیراست که تا پایان مرداد ماه سال جاری آغازمی شود وفاز سوم نیز احداث ایستگاه ها وتاسیسات است که تاپایان سال، عملیات اجرایی ایستگاه بهارستان و ایستگاه راه آهن آغاز می شود وامیدواریم تا پایان سال ۹۷ بامترو شهر بهارستان رابه اصفهان وصل کنیم.

احمدی افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای زیر سازی این پروژه هزینه شده است که ۵۰ درصد آن از منابع اعتبارات دولتی وبودجه سالیانه بوده و۵۰ درصد دیگراز منابع داخلی شرکت عمران هزینه شده است درحالی که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است.

با توجه به تعامل خوب شرکت عمران بهارستان با چهار دستگاه هوانیروز، مجموعه راه آهن، شهرداری اصفهان وفرماندهی نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح ، دیگر مشکلی در باره زمین وجود ندارد.

احداث خط متروی بهارستان – اصفهان يكی از بزرگترين طرح های عمرانی در دست اجرا توسط شركت عمران بهارستان است، كه تحولی مهم در توسعه شهر بهارستان ايجاد خواهد كرد. بي ترديد، بهره برداری از این طرح، علاوه بر اتصال شبكه ارتباطات اين شهر به مركز استان، تمامی مزايای استفاده از حمل و نقل عمومی را نيز در بر خواهد داشت.

 همزمان با ساخت پروژه های بزرگ مسكن مهر در بهارستان و استقبال بی نظير مردم براي سكونت در اين شهر، بهره برداري از پروژه متروی اصفهان- بهارستان نقش بسيار مهمی در حمل و نقل عمومی بهارستان و كوتاه تر شدن زمان سفر به اصفهان و بالعكس خواهد داشت. اين اميدواری با وجود پيشرفت سريع پروژه اتصال پل ورودی بهارستان به بلوار فرهنگ، نمود بيشتری پيدا می كند.

شهر بهارستان اولین شهر بنا شده توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در 15 کیلومتری جنوب شهر اصفهان در مسیر جاده اصفهان – شیراز قرار گرفته است .

این شهر از شمال به روستای کیچی قلعه شور و کبوترآباد و از جنوب به رشته کوه های کم ارتفاع لاشتر یا میان کوه محدود است. این شهر از سمت شرق به بیابان های بخش جرقویه و ازغرب به جاده اصفهان – شیراز ختم می شود. شهر بهارستان با ارتفاع 1570 متر از سطح دریا در عرض جغرافیایی32-27 و طول جغرافیایی51-40 واقع شده است.

گزارش از سولماز محمدی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
تا کی باید منتظر مترو باشیم اینهمه پول عوارض میگرید چکار می کنید وقتی نزدیک عید نوروز میشه یادتون میفته کاری انجام بدید اونم نه کار درست مثلا الان دارن خیابان در انتهای بهارستان نزدیک عمران مزنن خیابون تنگ که دو تا ماشین به زور رد میشه اون وقت ده سال آینده تمام خونه هاوجدول های کنار خیابون خراب میکنن که خیابون طویل کنن همین کاری که دارن الان انجام میدن چه کسی از کسانی که کار اشتباه انجام میدن بازخواست میکنه؟