سردار سلیمانی:

ستون اصلی امنیت داخلی نیروی انتظامی است/به 9 هزار و 700 کلانتری نیازمندیم

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: 2700 کلانتری و پاسگاه در کشور فعالیت دارد اما ما به 9 هزار و 700 کلانتری نیازمندیم.

ستون اصلی امنیت داخلی نیروی انتظامی است/به 9 هزار و 700 کلانتری نیازمندیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور امروز (دوشنبه، 9مرداد ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در متون مربوط به نظریه پردازان غربی نیاز به امنیت مهم‌ترین نیاز اساسی بشر شناخته می‌شود.

وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری امنیت مانند هواست که بدون وجود آن زندگی سراسر تلخ خواهد بود در این راستا می‌توان گفت ستون اصلی امنیت داخلی و عمومی نیروی انتظامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ادامه داد: وزارت کشور مسئولیت تأمین امنیت را به عهده دارد و در این زمینه بیشترین نقش را در پشتیبانی از نیروی انتظامی دارد.

وی یادآور شد:‌ در دوران دفاع مقدس امام خمینی(ره) از مردم درخواست کردند که به جنگ کمک شود البته پس از آن هم مناسبت‌هایی پیش آمد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور مستقیم از مردم کمک نخواستند و در جلساتی که با مسئولان امنیتی برگزار می‌شود به حضور و مشارکت مردم برای تأمین امنیت تأکید می‌کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در فضای مجازی نیازمند نیروی انتظامی بزرگی هستیم، افزود: متأسفانه عمده مفاسد در حوزه سایبر در حال توسعه است و اکنون در کشور ما 56 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که از این میان 20 میلیون نفر کاربر تلگرام دارند، 75 درصد افراد دارای تحصیلات عالی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و 82 درصد از جوانان هم بیشترین وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ادامه داد: 2700 کلانتری و پاسگاه در کشور فعالیت دارد در حالی که ما به 9 هزار و 700 کلانتری نیازمندیم البته علت این کمبود عدم تأمین امکانات زیرساختی است به طوری که 40 درصد از این پاسگاه‌ها نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی یادآور شد: علی رغم تلاش‌های نیروی انتظامی با عقب ماندگی زیادی مواجه هستیم که ادامه این روند در آینده ایجاد ابهام می‌کند.

جایگاه خوبی برای نیروی انتظامی در برنامه ششم در نظر گرفته شده است

سردار سلیمانی متذکر شد: در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که کمک‌های سازمانی و مردمی را در برمی‌گیرد، به هرحال معتقدم موضوع امنیت به همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه مربوط می‌شود و همه باید خود را مسئول اجرای آن بدانند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مردم علاقمند به تأمین امنیت کشور هستند باید از این فرصت استفاده کرد تا این مسئله فراگیر شود چراکه استفاده از ظرفیت‌های محدود کنونی همه مسائل را حل نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر در گذشته از طریق گمانه زنی و مظنون‌گیری مجرمان و قاتلان را شناسایی می‌کردیم امروز با استفاده از تکنولوژی و فناوری می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار