مشهد؛

حرکت انقلابی امام رضا(ع) در مسیر ثبات خانواده بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت انقلابی امام رضا(ع) در مسیر ثبات خانواده بود و در این مسیر به نقش و جایگاه بسیار مهم زن در کانون خانواده اشاره کردند.

حرکت انقلابی امام رضا(ع) در مسیر ثبات خانواده بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، افزود: حرکت در مسیر و خواسته‌های یک امام باید بر مبنای سیره آن امام باشد و در این مسیر با مشکلاتی همچون عدم حرکت تاریخ در مسیر امامان معصوم مواجه بودیم و تاریخ در مسیر خلفا و دشمنان ائمه اطهار(ع) بود و اطلاعات کاملی از زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیست.

وی افزود: باید فرهنگ رضوی را مورد توجه و تامل قرار داد و در مسیر ترویج این فرهنگ تلاش کنیم و از لابه‌لای روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) نیز بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت فاطمه‌زهرا(س) حرکت انقلابی‌ای را در کنار امام علی(ع) داشتند و این بانوی بزرگوار در حوزه بانوان جلودار این حرکت شدند و نقش مبازراتی دیگر را حضرت زینب‌کبری(س) ایفا کردند و در عرصه خواهران بزرگانی بودند که نه تنها نقش‌آفرین بودند، بلکه حرکتی قیام‌گونه و اثربخش داشتند.

وی تاکید کرد: میزان تاثیر نقش خانواده در فرهنگ رضوی بسیار مشخص بوده و خواهران انقلابی ولایی و ولایت‌مدار باید در مسیر مقابله با استکبار طبق مبنای فرهنگ رضوی گام بردارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله پژوهش در خواهران بیشتر از برادران جایگاه دارد، گفت: در مسئله زندگی امام رضا(ع) بیانات شاخصی داریم که متاسفانه تنها در حد مصیبت و غربت امام رضا(ع) به آن پرداخته می‌شود و توجه خاصی به موضوع فرهنگ رضوی و دیگر موضوعات مهم رضوی نمی‌شود و باید این نوع نگاه‌ها اصلاح شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امام رضا(ع) به عنوان شخصیتی انقلابی و انقلاب‌ساز به عنوان یک نقطه عطف شناخته شدند و نگاه‌ ایشان تز قدرت نیست، بلکه در مسیر جامعه‌سازی با معارف حرکت کردند.

وی گفت: خواهران در ترویج فرهنگ رضوی نقش‌آفرینی بسیار مهمی دارند و حتی نقش گروه از برادران بیشتر است و باید زنان انقلابی هماهنگی خانواده‌ها و همسران را رقم بزنند و در جایی که نقش زنان کمرنگ بوده موجب ریزش‌هایی در آن خانواده شده است و ثبات خانواده انقلابی توسط زنان انقلابی باید عالی‌ترین نقطه ترویج فرهنگ رضوی باشد.

انتهای پیام// م.م

بانوان نقش مهمی را در ترویج فرهنگ رضوی برعهده دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.