مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان:

مسئولان به داد 4 هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان برسند

علوی گفت: در حال حاضر 4هزار متقاضی واحد مسکن مهر در استان کردستان دچار مشکل شده اند.

مسئولان به داد 4 هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان برسند/ بخشی از بزرگترین کریدور غرب کشور به بهره برداری رسید به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علوی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی کریدور شماره 10 گفت: اولویت اصلی ما ارتقای شبکه های راه های اصلی به بزرگراه ها و نیز ارتقای راه های فرعی به اصلی است.

 وی در ادامه افزود: اولویت اصلی ما در استان کردستان تعیین و تکلیف کریدور شماره 10 است در حال حاضر 75 کیلومتر از این مسیرها از بوکان تا کامیاران در حال ساخت است و 75 کیلومتر نیز امروز عملیات اجرایی آن به مبلغ 225 میلیارد تومان شروع می شود و ما سعی داریم این مسیر را به عنوان مسیر اصلی در این استان انتخاب کنیم.

 ملکی تصریح کرد: تا سال 95 ، 70 کیلومتر بزرگراه، 500کیلومتر راه اصلی و 105 کیلومتر راه روستایی به مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان یادآور شد :ما سعی کرده ایم استان کردستان را به یک کارگاه عمرانی تبیدل کنیم و تا به امروز توانسته ایم محور سنندج به مریوان به طول 22 کیلومتر،؛ بوکان کامیاران 15ونیم کیلومتر، بیجار به سمت زنجان به طول 26 کیلومتر به مرحله اجرایی برسانیم و اولویت اصلی ما در پروژه های عمرانی راه اندازی مسیر اصلی سقز به بانه است.

 ملکی در خصوص کریدور شماره 10 نیز گفت: این کریدور هزار و470 کیلومتر است که مسیر بندر امام در جنوب کشور را به مرز بازرگان درشمال کشور متصل می کند،از این میزان 320کیلومتر در استان سنندج قرار دارد و از این 320 کیلومتر 117 کیلومتر به بهره برداری رسیده، 75 کیلومتر در دست ساخت است و 75 کیلومتر دیگر امروز کلید خورد؛ همچنین به زودی با برگزاری یک مناقصه 35 کیلومتر دیگر عمیات اجرایی آن آغاز می شود. کل پروژه کریدور غرب کشور بیش  از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای این 75 کیلومتر حدود 260 میلیارد تومان هزینه شده است.

 در ادامه علوی نماینده سنندج به اشاره به اینکه 150 میلیارد تومان پیمانکاران این کریدورمطالبات دارند، گفت: امیدوار هستیم بخشی از این مطالبات از طریق اوراق خزانه پرداخت شود.

 علوی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این استان وجود راه های بد روستایی است، گفت: بسیاری از روستاییان به دلیل عدم دسترسی به راه های اصلی مهاجرت می کنند و امیدواریم هرچه سریعتر جاده های روستایی بهسازی و بازسازی شود.

 تصریح کرد: در حال حاضر 3هزار و 600 کیلومتر جاده  روستایی در استان کردستان قرار دارد که هزار و 600 کیلومتر از این میزان نیازمند بازسازی است.

 علوی در ادامه به بخش مسکن نیز اشاره کرد و گفت: مسکن مهر قصه پرغصه ای است که باید هرچه سریعتر مشکل آن برطرف شود و در حال حاضر 4هزار متقاضی واحد مسکن مهر در این استان دچار مشکل شده  اند.

 در ادامه فرشادان نماینده دیگر این استان با اشاره به اینکه جاده های استان کردستان سالانه تلفات بسیاری برجای می گذارد، گفت: متاسفانه سالانه تعداد زیادی کشته در جاده های استان کردستان داریم که باید مسئولان بهسازی آنها را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

 وی در خصوص بخش ریلی این استان نیز گفت: خطوط ریلی سنندج در سه قطعه شروع شده که ساخت قطعه دوم آن هنوز آغاز نشده و ما در برنامه خود جابه جایی ایستگاه راه آهن و گردنه صلوات آباد را داریم که به زودی جانمایی جدیدآن  آغاز می شود.

 انتهای پیام/

جزییات عملیات اجرایی کریدور شماره  10 کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار