همدان؛

اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹۵ محله همدان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از اجرای طرح بازآفرینی در ۹۵ محله همدان خبر داد.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹۵ محله همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فرزانه، مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی دبیر کارگروه بازآفرینی بوده و به سبب بررسی گزارش عملکرد نهادهای استان از سال 94 از ادارات درخواست شده تا در مورد عملکرد سال 95 نیز پاسخ مکاتبات راه و شهرسازی را بدهند.

وی بیان کرد: گزارش تهیه شده از ستاد بازآفرینی ماحصل کارگروه‌های شهرستانها در جلسه قبل کل محدوده‌ها را در استان تعیین کردیم و اکنون بحث محلات تاریخی و محدوده‌های مورد هدف و پیاده‌روها در جلسه قبل مصوب شد و اکنون چند بخشنامه به استان ابلاغ شده است که به آنها پرداخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: در ابتدا باید محدوده‌ها تعیین می‌شد که سال گذشته محدوده‌ها به تصویب رسید و اکنون به مرحله جدیدتری از محلات و بافت‌های تاریخی رسیدیم.

فرزانه گفت: چند کارگروه زیرمجموعه این ستاد فعال شده‌اند که اقداماتی را داشته‌اند، ضمن اینکه در بحث مشارک هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم و در این بخش مشکل داریم، نگاه از بالا به پایین بوده که می‌خواستیم مسائلی را بر شهر حاکم کنیم ولی در حوزه مشارکت راهکارهای خوبی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: عملکرد 95 دستگاه را در سال 95 استعلام کردیم که تاکنون 14 دستگاه پاسخ داده‌اند برای سال 96 نیز ادارات باید برنامه‌های خود را برای ستاد بازآفرینی و عملکرد در این حوزه بیان و اعتباری که برای آن می‌توانند تخصیص دهند را اعلام کنند.

فرزانه از فعالیت 4 کارگروه تخصصی در ستاد بازآفرینی استان خبر داد و افزود: 10 کارگروه استانی اجتماعی و فرهنگی شامل یک کارگروه اقتصادی، 42 کارگروه کالبدی و زیرساختی و 7 کارگروه حقوقی، پیش‌نگری و پیش‌بینی در استان تشکیل شده‌، شورای تلفیق با 2 کارگروه تا کنون 16 جلسه تشکیل داده و ستاد استان بازآفرینی نیز تاکنون در 11 جلسه به بررسی و تدوین طرح‌ها پرداخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: در برخورد با کلمه غیر مجاز بهتر است نوع نگاه ما با توجه به گرفتاری‌هایی که مردم در این مناطق حاشیه‌ای با آن مواجه هستند واقع گرایانه‌تر شود.

در ادامه این ستاد نیز حجت الاسلام دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نیز اظهار داشت: آمار سکونتگاه‌های غیررسمی از سوی وزارت کشور با آمار ارائه شده راه و شهرسازی مغایر است و به نظر می‌رسد تعاملات اداره استان با وزارت ضعیف است که نیاز است تا راه و شهرسازی آمار قطعی تعداد سکونتگاه‌های غیر رسمی را اعلام کند.

مدیرکل محیط زیست استان نیز با بیان اینکه عدم توجه به مسائل کاربری از مشکلات در لایه میانی و پایین شهر است گفت: 200 هزار نفر در مناطق سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیهنشین داریم که معضلاتی را برای ما ایجاد می‌کند و محور تمامی این موارد به مشارکت مردمی بر می‌گردد که اگر نادیده گرفته شود تضادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

محمدرضا محمدی بیان کرد: احداث یک سری پروژه‌های بزرگ در این مناطق ضروری است و خود به خود توسعه را به سمت‌و‌سوی خود می‌کشد.

انتهای پیام/ د

10 کارگروه استانی اجتماعی و فرهنگی ویژه طرح بازآفرینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.