هاشمی در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری تهران؛

مجتمع‌های دارویی شهرستان ملارد باید سازماندهی شود/ آماده باش تمام دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور

استاندار تهران گفت: مجتمع‌های دارویی در شهرستان ملارد و شهرستان‌های اطراف تهران به عنوان صنعت سبز باید سازماندهی شوند.

مجتمع‌های دارویی شهرستان ملارد باید سازماندهی شودبه کزارش خبرنکار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع‌های دارویی باید به عنوان صنعت پاک و سبز برای تولید دارو هرچه سریع‌تر سازماندهی شوند.

وی در ادامه گفت: اکر یک واحد تولید دارو در داخل تهران فعالیت می‌کند باید در خارج از تهران هم مجوز برای ساخت مجتمع‌های دارویی فراهم شود.

هاشمی افزود: با راه اندازی پروژه مجتمع دارویی(های تک) در شهرستان ملارد و شهرستان های استان تهران در قالب افزون تری شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم.

استان تهران به تصفیه خانه فاضلاب مجهز می‌شود

سید حسین هاشمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در مبحث محیط زیستی، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب به عنوان اولویت اول تهران مطرح شد. 

وی افزود: از ٤١ تصفیه خانه فاضلاب کل کشور که در دولت یازدهم به بهره برداری رسید، 10 تصفیه خانه در استان تهران ایجاد شد که این موضوع خود نشانگر اهمیت این موضوع است.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه پساب هایی که از دستگاه تصفیه فاضلاب خارج می‌شوند در بخش کشاورزی و صنعتی قابل استفاده هستند لذا یکی از نیازهای اصلی استان تهران برنامه‌ریزی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب است.

استاندار تهران با اشاره به تکمیل پروژه ساخت ١٣ تصفیه خانه در دولت دوازدهم گفت: سعی داریم تا کار ١٣ تصفیه خانه فاضلاب در دست مطالعه و تصویب در دولت دوازدهم به اتمام برسد.

هاشمی تصریح کرد: کل استان تهران و شهر‌های اطراف آن تا پایان دولت دوازدهم به تصفیه خانه فاضلاب مجهز می‌شوند.

وی افزود: با این اقدام یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون متر مکعب از پساب تصفیه فاضلاب قابل استفاده می‌شود که یقینا این میزان بخش زیادی از نیاز کشاورزی و صنعتی استان تهران را در آینده پوشش می‌دهد.

هاشمی با اشاره به سند توسعه گفت: یکی از بهره برداری‌های مناسبی که از سند توسعه شد، طرح توسعه ٦٧ روستا بوده که امروز توانستیم این مورد را به تصویب برسانیم.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال 95 و با توجه به اهداف شعار اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی رتبه ممتاز را کسب کردیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در مسئله آب شرب تهران مشکلی نداریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث کمیت و کیفیت آب را حل کردیم و با وجود خشکسالی های چند سال اخیر باید مردم و شهروندان تهرانی در مصرف بهینه آب و برق به ویژه در فصل تابستان دقت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز شنبه(14 مردادماه)، گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روز پنج‌شنبه(12 مردادماه) انجام می‌شود و مراسم تحلیف رئیس جمهور در روز شنبه(14 مردادماه) برگزار می‌شود.

هاشمی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز شنبه(14 مردادماه) در حالت آماده باش هستند، چرا که مهمانان بسیاری از سراسر دنیا قرار در این روز به تهران سفر خواهند کرد. همچنین  جلسه‌ای را در ساعت 17 عصر روز شنبه(14 مردادماه) در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار