مشهد؛

ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه دارد

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: هیچ کشوری مانند ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه ندارد.

ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه دارد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: هیچ کشوری مانند ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه ندارد.

منوچهر متکی در مراسم آغاز به‌کار موسسه مطالعاتی آسیای مرکزی و افغانستان در مشهد افزود: ما در شهرهای شمال ایران تأثیر فرهنگ کشورهایی مانند ترکمنستان، قرقیزستان و سایر کشورهای این حوزه را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی برقراری روابط چندجانبه بین کشورها را یک موضوع بسیار ظریف، حساس و مینیاتوری دانست و گفت: این نوع از ارتباطات دارای ملاحظات بسیاری است که باید تمام آنها برای ایجاد ارتباط مد نظر قرار بگیرد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: حضور تعداد زیادی از متخصصان علوم مربوط به سیاست خارجی در موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان بسیار ارزشمند بوده و باید از علم آنها به نحوی مطلوب بهره برد.

متکی گفت: توانمندی‌های مناسبی در موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان وجود دارد که نشانه اصلی آن انتشار 170 شماره از یک بولتن خبری و تحلیلی در این موسسه است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای کنونی، افزود: توجه به فضای مجازی آن در توسعه دیپلماسی یک موضوع بسیار مهم بوده و این موضوع در طرح‌های مطالعات موسسات مطالعاتی نیز نقش محوری دارد. کشورهای غربی برای ترویج و بازتاب دادن دروغ‌های خود از ابزار فضای مجازی استفاده می‌کنند و ما نیز باید به همین ترتیب از این قابلیت فضای مجازی برای انتشار حقایق نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام// م.م

تاثیر فرهنگ کشورهای آسیای میانه بر شهرهای شمال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.