اصفهان؛

افزایش 200 مگاواتی مصرف برق در اصفهان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: بیشترین مصرف برق را کارخانه‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و سیمان‌ دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول موسی‌رضایی امروز در مراسم تجلیل از خانواده شهدای ورزش کاراته و قهرمانان و پیش‌کسوتان این رشته اظهار داشت: باعث افتخار است که در جمع قهرمانان و پیش‌کسوتان ورزش کاراته حضور دارم.

وی ادامه داد: حوزه برق منطقه‌ای اصفهان شامل اصفهان و چهار محال و بختیاری است و سال‌ها است در حال خدمت‌رسانی هستیم؛ بیشترین مصرف برق بعد از تهران در اصفهان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان افزود: امسال در کل کشور پیک مصرف برق با مصرف حدود 55 هزار و 500 مگاوات داشتیم؛ ساعات پیک 12 تا 4 بعد‌ازظهر و 8 تا 11 شب است.

موسی‌رضایی با اشاره به افزایش 200 مگاواتی مصرف برق در اصفهان در سال جاری گفت: بیشترین مصرف را کارخانه‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و سیمان‌ها دارند؛ مصرف برق فولاد مبارکه از کل مصرف شهر اصفهان بیشتر است و طی جلساتی که با مدیر عامل فولاد داشتیم هماهنگی‌های لازم انجام شد و در ساعات پیک مصرف بر مصرف فولاد مبارکه کنترل داریم.

وی بیان داشت: اصفهان جانشین دیسپاچینگ ملی تهران است و هم‌چنین با توجه به اینکه قدرت نصب شده برق کشور دارد به 100 هزار مگاوات می‌رسد دیسپاچینگ جدیدی در تهران در حال ایجاد است که به دلیل وجود تحریم‌ها در تجهیز این قسمت دچار مشکل هستیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان وجود اختلاف زیاد در مصرف در ساعات پیک و غیر پیک گفت: این اختلاف زیاد است و در تلاش هستیم این اختلاف کم شود و آهنگ یکنواختی در مصرف برق ایجاد شود.

وی اذعان کرد: در حوزه تنوع تولید سبد تولید برق گام‌های زیادی برداشته شده است؛ نیروگاه هسته‌ای بوشهر را داریم و قرار است دو نیروگاه هسته‌ای دیگر نیز ساخته شود هم‌چنین 60 درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های بخار و 10 درصد توسط نیروگاه‌های آبی تولید می‌شود.

موسی‌رضایی اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی محمد‌آباد جرقویه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است و به دلیل وجود پتانسیل در استان سرمایه‌گذار‌های خارجی جذب شده‌اند و در آینده نزدیک چند نیروگاه خورشیدی دیگر در استان ایجاد می‌شود.

این مقام مسوؤل ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها از حوزه ورزش نیز غافل نبوده‌ایم و استخر شرکت برق منطقه‌ای را بازسازی و سالن بدنسازی را افتتاح کردیم هم‌چنین با توجه به کم بودن امکانات در حوزه تیراندازی با تفنگ یک سالن را برای این رشته تجهیز کرده‌ایم که به زودی راه‌اندازی می‌شود؛ زمین فوتبال نیز به دلیل کم‌آبی از کار افتاده است و قرار است به چندین زمین چمن مصنوعی با کیفیت بالا تبدیل شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.