جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

4 ظرفیت استراتژیک ایران برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابعاد 4 ظرفیت استراتژیک ایران برای مقابله با تحریم ها را تشریح کرد.

4 ظرفیت استراتژیک ایران برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکامحمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ساز و کار مقابله با تحریم‌ها و اینکه چه ظرفیت‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در داخل کشور برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد. 

وی با تأکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم کشورما نیروی انسانی است، گفت: ایران دارای جمعیت مناسب و جوانی است و ما می‌توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم.

جمالی ادامه داد: ما دارای جمعیت تحصیلکرده بسیار خوبی هستیم که از هوش و ذکاوت بالایی برخوردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، منابع طبیعی و زیرزمینی را دومین پتانسیل کشور برای مقابله با تحریم ها دانست و گفت: ما باید از این پتانسیل برای تبدیل مواد خام به فرآورده‌های ارزشمند استفاده کنیم که از نظر اقتصادی برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: جغرافیای ایران یکی از بهترین نقاط منطقه غرب آسیا است و شاهراه‌های بین‌المللی عمدتا از ایران می گذرند، بنابراین می توان از این پتانسیل هم به خوبی بهره برد.

جمالی با اشاره به اینکه ما با 15 کشور جهان همسایه هستیم، بیان داشت: ایران در مسیر جاده ابریشم و مسیرهای مهم ترانزیتی اروپایی قرار دارد که این یکی دیگر از مزایای ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان ابعاد موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران،  یادآور شد: شاید کمتر کشوری را در جهان شاهد باشیم که با 15 کشور مرز آبی و خاکی داشته باشد.

وی گفت: از ظرفیت های مذکور می‌توان در راستای مقابله با تحریم‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار