همکاری نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور برای برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷/ کسب ۸ مدال توسط ایران

رییس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر با اشاره به روند برگزاری مسابقات گفت: ایران در مجموع صاحب ۸مدال رنگارنگ در این دوره از مسابقات شد.

همکاری نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور برای برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷/ کسب ۸ مدال توسط ایرانحمیدضرابی‌زاده رییس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص نحوه توزیع مدال ها و وضعیت ایران در این رقابت ها عنوان کرد: بیست ونهمین دوره از مسابقات را پشت سر گذاشته و ۲روز برگزاری آزمون بدون مشکل برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ژاپن در مقام اول و چین، روسیه و ایران به ترتیب در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

رییس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ بابیان اینکه شرکت کنندگان از روند برگزاری مسابقات رضایت داشتند، گفت: در مورد روند توزیع مدال ها ۲۶مدال طلا، ۵۰مدال نقره و ۷۶ مدال برنز در میان برگزیدگان توزیع خواهد شد.

ضرابی زاده با رضایت از روند کسب نتیجه در این دوره از رقابت هاتصریح کرد :در این میان ایران در تیم اصلی یک مدال طلا و سه مدال برنز کسب کرده و در تیم غیررسمی هر چهارنفره مدال نقره کسب کردند.

وی در مورد سیاست های تشویقی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: همانند گذشته مدال آوران امکان تحصیل در دانشگاه های موردنظر خودرا بدون کنکور دارند و بنیاد ملی نوبران از آنها حمایت می کند.

رییس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ در مورد روند مهاجرت مدال آوران و میزان همکاری آنها با ایران گفت: در برگزاری این دوره از مسابقات ۴۰۰نفر از المپیادی های دوره گذشته که حتی در ایران زندگی نمی کنند برای برگزاری به ما کمک کردند.

انتهای پیام/

سیاست های تشویقی برای دانش آموزان مدال آور علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار