عضو شورای شهر قم:

دلایل کاهش اعضای شورا قانع‌کننده نیست

اختیارات شوراهای شهر هر روز به بهانه‌های مختلف کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حسین فاکر خراسانی گفت: با بیان اینکه شوراها نمادی از مردم‌سالاری دینی در کشور به‌حساب می‌آیند، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته پارلمان‌های شهری به‌عنوان بازوان اجرایی، علاوه بر کمک به دولت نقش محوری و تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها دارند.

وی با انتقاد از عدم دستیابی شوراها به جایگاه واقعی خود در تأثیرگذاری خاطرنشان کرد: ماهیت شوراها در اکثر کشورهای دنیا در حال پیشرفت و پخته شدن است، ولی متأسفانه این موضوع و رسیدن شوراها به جایگاه واقعی خود در ایران با مشکلات عدیده‌ای روبروست و هرروز از اختیارات این رکن مردم‌سالاری دینی به بهانه‌های مختلف کاسته می‌شود که خسارت این کار در وهله اول برای مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر قم تصریح کرد: در این دوره از شورا تعداد اعضا از 9 به 21 در کلان‌شهر قم افزایش پیدا کرد که نتیجه آن ورود تخصص‌های مختلف با نگرش‌های گوناگون بود و می‌توان ثمره اولیه این افزایش اعضاء را در تعدد آرا در تصمیم‌گیری‌ها دانست که خیلی نسبت به تصمیمات گذشته پخته‌تر شده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش اعضا دارای ثمرات مفیدی خواهد بود که در سال‌های آینده مسئولان به آن پی خواهند برد و ادامه داد: دلایل کاهش اعضای شورا قانع‌کننده نیست و بیشتر برای موج‌سواری عده‌ای این اتفاق خواهد افتاد.

فاکر بابیان اینکه شورای چهارم برنامه‌ها و ایده‌های خوبی برای بهبود وضعیت شهر، ایمنی، پروژه‌ها و غیره داشته است، ابراز کرد: ایده‌های شورای چهارم شهر قم چیزی از کشورهای پیشرفته جهان کم نداشته است ولی به علت محدودیت‌ها، رکود، عدم‌حمایت‌ها و از همه مهم‌تر عدم وجود زمان کافی نتوانسته به سرانجام نهایی برسد و قطعاً در سال‌های آینده این طرح‌ها در شهر سرآمد و افتخار خواهند شد.

انتهای پیام/ت

 

دلایل کاهش اعضای شورا قانع‌کننده نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار