شیراز؛

فارس رتبه پنجم کشور در تردد محورهای مواصلاتی/ ثبت بیش از ۳۴ میلیون تردد

فارس با ثبت بیش از ۳۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی مدرس‌زاده رحمانپور مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس اظهار کرد: از ابتدای فصل تابستان تاکنون ۳۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۱ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار، استان فارس از نظر تردد رتبه پنجم کشور را پس از استان های تهران، مازندران، البرز و گیلان به خود اختصاص داده است.

هادی مدرس‌زاده رحمانپور گفت: ناوگان عمومی بار و مسافر فارس نیز با 5 میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۰۷ تردد، ۱۵ درصد از تردد کل محورهای استان را شامل شده است.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین تردد‌ها در محورهای شیراز- مرودشت، شیراز- سپیدان، کمربندی اکبرآباد و شیراز- کازرون ثبت شده است، گفت: اوج ترافیک مجموع محورهای استان فارس در این ایام در ساعات ۸ تا ۱۰ صبح و ۱۸ تا ۲۱ به ویژه در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۳۱ تیر بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس افزود: در این بازه زمانی دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۶۰۱ تردد ورودی و دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۰۱ تردد خروجی در محورهای استان فارس ثبت شده است.

مدرس زاده اضافه کرد: در این مدت ۲۸ هزار و ۴۳۹ تخلف از سرعت مجاز و سه هزار و ۲۱۶ تخلف از وزن مجاز توسط سامانه‌های ثبت تخلف و سنجش وزن در حال حرکت (WIM) ثبت شده است.

وی از هم استانی‌هایی که قصد سفر دارند تقاضا کرد پیش از آغاز سفر به سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.iran۱۴۱.ir مراجعه و از وضعیت راه‌ها و شرایط محور‌ها اطلاع کافی کسب کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس اظهار کرد: مسافران می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت از طریق شماره تلفن‌های گویای ۸۸۹۵۲۵۲-۰۲۱ و تلفن مستقیم مرکز مدیریت راه‌های فارس ۳۲۳۱۶۹۸۹-۰۷۱ به صورت ۲۴ ساعته اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند یا با ارسال کد ۱۴۱ به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

انتهای پیام/ن

افزایش ۱۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی فارس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار