مشهد؛

عدم ارتباط کلامی صحیح مهمترین عامل طلاق عاطفی است

خیلی از طلاق‎های عاطفی که اکنون در زندگی‎ها شیوع پیدا کرده است به خاطر عدم صحیح و متین سخن گفتن است.

عدم ارتباط کلامی صحیح مهمترین عامل طلاق عاطفی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون کارشناس دینی در ویژه برنامه پرسمان دینی در حرم مطهر رضوی گفت: گاهی اوقات یک کلام اشتباه غرور اعضای خانواده را خرد می‎کند، کلام نابه‎جا دارای آسیب های طولانی مدت است، لذا همه افراد به ویژه زوج‎های جوان باید در ابتدای زندگی، مراقب کلام و گفتار خویش باشند.

وی افزود: هنر صحیح سخن گفتن، خیلی از گره‎های زندگی را باز می‎کند، گره‎هایی که با هدیه‎های میلیونی باز نمی‎شود، گاهی اوقات با گفتن «دوست دارم، تو یاور همیشگی من هستی » زندگی را از خطر سقوط به خوشبختی می‎رساند.

این کارشناس امور تربیتی افزود: زبان تلخ و گزنده زندگی را نابود می‎کند، خیلی از طلاق‎های عاطفی که اکنون در زندگی‎ها شیوع پیدا کرده است به خاطر عدم صحیح و متین سخن گفتن است.

وی گفت: ارتباط کلامی خوب و صحیح بر سلامت روانى خانواده تأثیر مستقیم دارد، به رشد و هویت‏‌یابى اعضای خانواده کمک مى‏‌کند، کیفیت زندگى، موفقیت و سازگارى در آن را افزایش مى‏‌دهد، با شکوفایى افراد خانواده همراه است، سلامت جسمى مى ‏آورد و باعث مقابله سازنده با اضطراب و فشار روانى مى ‏شود.

حجت الاسلام تراشیون افزود: متاسفانه در کشور ما ارتباط کلامی در بین زوج ها کم است، گاهی کم شدن زمان صحبت بین اعضای خانواده، نشانه بارز یک نارضایتی مزمن در زندگی مشترک یا زندگی خانوادگی است.

وی افزود: عدم آموزش مهارت های کلامی صحیح و عدم توجه به تفاوت های زن و مرد، دو علت اصلی کم شدن ارتباط کلامی بین اعضای خانواده است.

این کارشناس دینی گفت: اگر تفاوت‏های روحی و روانی زن و مرد، نادیده گرفته شوند، ناخواسته، دعوا پیش می‏‌آید و بهترین راه برای جلوگیری از دعوا، این است که در ایجاد و نیز حفظ رابطه‏‌ای صمیمی و صادقانه، تلاش کنیم.

وی افزود: همسران باید دقت داشته باشند که چه وقت یک گفت‌‏وگوی سالم به بحث تبدیل می‏‌شود و درست در همان موقع، سکوت کنند، آنها علاوه بر این که باید لحن صحبت کردن خود را درست کنند، باید به لحن طرف مقابل نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام// م.م

تأثیر مستقیم ارتباط کلامی خوب و صحیح بر سلامتى روانى خانواده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار