یک بار دیگر با زامبی‌ها به یاد جورج رومرو

قرار است یکی از فیلم‌های جورج رومرو استاد ژانر وحشت و خالق صنعت زامبی‌ها که به تازگی درگذشت، با تماشای فیلمی از وی در سینما زنده شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی جورج رومرو فیلم «شب مردگان زنده» را در اواخر دهه ۱۹۶۰ ساخت، کم بودند کسانی که بتوانند تصورکنند جنون زامبی‌ها تا چه حد گسترش پیدا خواهد کرد.

اکنون به یاد این کارگردان پیشتاز یک شب ویژه با یاد او با یک تور ویژه زامبی‌ها در ۵ آگوست در اوکس تئاتر پیتزبورگ برپا می‌شود.

در این شب فیلم «شب مرده زنده» به یاد این فیلمساز فقید ژانر وحشت به نمایش درمی‌آید. هر شهروند پیتزبورگ به خوبی می‌تواند به خاطر بیاورد که هر سکانس این فیلم در چه بخش از شهر فیلمبرداری شده است.

پیش از نمایش فیلم نیز برنامه ویژه‌ای با حضورزامبی‌های زنده در این تئاتر برگزار می‌شود.

جورج رومرو که ۱۶ ژوییه درگذشت، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و بازیگر متولد برانکس نیویورک بود.

وی که از پدری کوبایی-آمریکایی و اسپانیایی تبار و مادری لیتوانیایی-آمریکایی متولد شد، سال ۱۹۶۰ از دانشگاه کارنگی ملون در پیتزبورگ فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۹۶۸ با ساخت فیلم سیاه و سفید «شب مردگان زنده» ژانر فیلم های زامبی را به صنعت سینما معرفی کرد.

زامبی های فیلمهای رومرو استعاره ای از نژادپرستی ، جنگ گرایی ، تفاوت طبقاتی و دیگر معضلات اجتماعی هستند.

«شب مردگان زنده» در سال ۱۹۶۸، «طلوع مردگان» در سال ۱۹۷۸، «روز مردگان» در سال ۱۹۸۵ و «سرزمین مردگان» در سال ۲۰۰۵ فیلم‌های ساخت وی هستند.

با درگذشت این کارگردان ۷۷ ساله بزرگداشتی برای وی در تورنتو کانادا محل زندگی‌اش نیز برگزار شد.

نکته جالب این که استیون کینگ که استاد ژانر وحشت در دنیای ادبیات شناخته می شود و خودش کتاب‌های متعددی در زمینه مردگان و زامبی‌ها نوشته تنها نقش بلندش را در فیلم ترسناک رومرو بازی کرده بود.

وی سال ۱۹۸۲ از بازیگران فیلم منتخب پنج قسمتی ساخته جورج رومرو با عنوان «نمایش خزیدن» بود. کینگ در سوگ وی در توییتر نوشت: «دیگرکسی مثل تو نخواهد آمد».

 

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

«شب مرده زنده» به یاد این فیلمساز فقید ژانر وحشت به نمایش درمی‌آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار