مرگ 45 میلیون نفر در اثر قتل عام گنجشکها

مائو زدونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین با صدور فرمان قتل عام گنجشک ها، جان 45 میلیون نفر را گرفت.

مرگ 45 میلیون نفر در اثر قتل عام گنجشکهابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مائو تسه تونگ یا همان مائو زدونگ، سیاستمدار انقلابی حزب کمونیست، بنیانگذار جهوری خلق چین بود. مائو زدونگ در سال 1949 با شکست دادن نیروهای چیانگ کای شک، رئیس جمهور وقت چین، حکومت را در دست گرفت و تا لحظه مرگ، در راس حکومت خلق چین قرار داشت و این کشور جهان چندمی را به یکی از مهم ترین کشورهای دنیا در عرصه سیاست و اقتصاد تبدیل کرد.

یکی از اولین سیاستهای اجرائی در دوره زدونگ، «یک گام بزرگ به جلو»، کشتن «چهار آفت» : موش صحرایی، مگس، پشه و گنجشک بود که با عنوان کمپین «گنجشک را بکش» شناخته می‌شد اما نام رسمی آن کمپین چهار آفت بود. او مدعی شد که گنجشک درختی اروپایی – آسیایی باید کشته شود، زیرا دانه‌های گیاهی را می‌خورد، بنابراین توده‌های مردم چین را بسیج کرد تا پرندگان را از بین ببرند. مردم لانه‌های پرندگان را نابود می‌کردند، تخم‌‌‏هایشان را می‌شکستند و جوجه‌هایشان را می‌کشتند.

بعدها کشف شد که گنجشک ها غیر از دانه، مقدار قابل توجهی از حشرات را نیز می‌خورند در نتیجه بازده محصول برنج به طرز چشمگیری پایین آمد. کشتن پرندگان در تعادل زیست محیطی خلل ایجاد کرد و موجب شد که حشرات محصول خواری مانند ملخ تکثیر پیدا کنند. این امر موجب وقوع یک قحطی بزرگ در چین شد که مرگ 45 میلیون نفر را در پی داشت. از این سیاست یک گام به جلو به عنوان فجیع ترین کشتار دسته جمعی و افتضاح ترین سیاست یاد میشود.

در زیر تصاویری از این فاجعه انسانی قرار داده شده است.

مرگ 45 میلیون نفر در اثر قتل عام گنجشکها

 

 مرگ 45 میلیون نفر در اثر قتل عام گنجشکها

 

مرگ 45 میلیون نفر در اثر قتل عام گنجشکها 

انتهای پیام/

 

سیاست غلط، جان 45 میلیون انسان بی گناه را گرفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام بر خدا...که مرگ را آفرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله آه و نفرین گنجشک ها بوده که جان ۴۵ میلیون نفر رو گرفت. به حیوانات و پرندگان احترام بگذاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام بنده یه نظر داشتم که تمام حیوانات پرندگان خزندگان حتی حیوانات موذی هم بی حکمت نیافریده خداوند برهمه چیز آگاه هست حتی موش گربه مار
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۹:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
یه سری مردم میان کسایی رو بزرگ میکنن که اصلا سیاست ندارن و از سیاست چیزی سرشون نمیشه