محسنی بندپی خبر داد

راه اندازی١٤٠ اورژانس اجتماعی تا پايان سال

رئیس سازمان بهزیستی گفت:١٤٠ اورژانس اجتماعی تا پایان سال ٩۶ راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری كه امروز (چهارشنبه) در بهزيستی  برگزار شد، اظهار كرد:در شيوه نامه های اقدام و عمل تنها دستگاهی هستيم كه در برنامه ششم توسعه قبل از اينكه قانون ابلاغ شود خود را مكلف به انجام آن دانستيم.

وی با بیان اینکه ١٤٠ اورژانس تا پايان سال ٩٦ شروع به كار می كند، ادامه داد: ساماندهی  ٣٠ مركز جامع خدمات بهزيستی از جمله  خانه های امن و معتادان غیره را در دستور كار قرار داديم.

محسنی بند بی ادامه داد: خدمات بهزيستی در زمينه پيشگيری و توانبخشی را به ٣٠ شهرستانی كه شاخص توسعه يافتگی پایینی دارند، ارائه کردیم.

وی افزود: بيش از ٢٠ بار اسم سازمان بهزيستی در برنامه ششم توسعه آمده است كه اين نشان دهنده اهميت دولت و مجلس به اين دستگاه در كسترش اورژانس اجتماعی ، توجه به معلولين وغیره است.

بندپی با اشاره به مشخص بودن نقشه راه سازمان بهزيستی بيان كرد: نقشه راه ما در مهار  و كنترل آسيب ها در برنامه های ميان مدت و بلند مدت سازمان تعریف شده است.

تحویل 3 هزار و 800 واحد مسکونی به خانواده های دارای 2 معلول تا پایان سال 97

وی افزود:١١هزار و ٣٠٠ خانواده ای كه دارای دو معلول هستند را شناسايی كرديم و تا پايان ٩٧ و يا اوايل ٩٨ ،٣ هزار و٨٠٠ واحد مسكونی را به آنها تحويل می دهيم.

بندبی با اشاره به اشتغال ايجاد شده توسط سازمان بهزيستی گفت: حدود ٤٧ هزار موقعيت شغلی ايجاد كرديم كه حدود ٣٠ هزارتای آن مربوط به اشتغال روستاهاست.

وی افزود:با توجه به مصوبه مجلس،به شهرهای بالای ٥٠ هزار نفر جمعيت، اورژانس اجتماعی تعلق می گیرد.

بند پی با بیان اینکه برای همه آسیب‌های اجتماعی پروتکل تعیین شده داریم، گفت: پروتکل تعیین شده ما در زمینه آسیب‌های اجتماعی باعث شده که برای پیاده‌سازی برنامه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به افزایش مستمری‌ها خاطرنشان کرد: سازمان‌ بهزیستی برای خانواده‌های 5 نفره مبلغ 7 هزار تومان ماهیانه در نظر گرفته ولی در حال حاضر این مبلغ به 465 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

بندپی در پایان گفت:بالاترین دستگاه از لحاظ ارزیابی درونی و بیرونی  در زمینه پیاده کردن برنامه ها بودیم.

مشاوره «پیش از طلاق» اجباری شد

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به موضوع طلاق بيان كرد: با همكاری قوه قضائیه زوجينی كه برای طلاق اقدام می کنند باید مستقيما به بهزيستی مراجعه كنند.

وی تاکید کرد: ابتدا در خراسان رضوی و بعد در10 استان كه بيشترين نرخ طلاق را داشتند اين برنامه را پیاده كرديم و سعی داريم تا پايان اين ماه در همه استان ها آن را اجرایی كنيم.

 

توسعه 87 درصدی غربالگری بینایی براساس برنامه ششم توسعه
 

فريد براتی سده رئیس مركز بيشكیری و درمان اعتياد اطهار كرد: علاوه بر غربالگری شنوايی كودكان ٣ تا٥ سال غربالگری بينايی را هم طبق برنامه ششم توسعه به ٨٧ درصد توسعه داديم.

وی با اشاره به اقدامات بهزيستی در بحث ژنتیک كفت: سازمان بهزيستی و وزارت بهداشت قرار است هر كدام ايين نامه ای را بنويسند و به مجلس تحويل دهند تا بروزه جديدی  به صورت مشترك در زمينه ژنتيک انجام دهند.

وی افزود: در زمينه كاهش طلاق زوجين به سازمان بهزيستی مسئوليت هايی سپرده شده است كه با همكاری اساتيد و مراكز مشاوره در معاونت اجتماعی اقدامات پیشگیرانه و تثبيت كننده طلاق انجام می شود.

براتی سده گفت: كميته و يک گروه نظارتی قوی را در مراكز ماده ١٦  برای درمان اعتياد قرار داديم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار