اردبیل؛

اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی در اردبیل

طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی برای مقابله با بحران آب در اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی فرماندار اردبیل در جلسه شورای آب در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر دشت اردبیل با بحران آب مواجه شده و برای مقابله با این بحران اجرای طرح‌های آبیاری نوین مبنای کار قرار گرفته تا بتوانیم با این بحران مقابله کنیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی هزینه می‌شود، افزود: انتظار می‌رود برای صرفه‌جویی در مصرف آب اقدامات اساسی انجام داده شود تا بتوانیم مشکلات پیش روی آب را در اردبیل را حل کنیم.

فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی آب در مناطق روستایی به ویژه در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: نیاز است مسئولان شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین و اردبیل راهکارهای اساسی را ارائه دهند تا بتوانیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

زنجانی تصریح کرد: برای این که بتوانیم دغدغه و نگرانی آیندگان از حوزه آب را برطرف کنیم نیاز است در همین زمان برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند انجام شود تا بتوانیم در صرفه‌جویی آب مدیریت مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این که مهم‌ترین محصول تولیدی کشاورزی اردبیل سیب‌زمینی است که در این زمینه آب زیادی به هدر می‌شود که انتظار می‌رود اجرای طرح‌های آبیاری نوین توسط جهاد کشاورزی مبنای کار قرار گیرد که در این زمینه اهتمام ویژه سازمان جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان نیاز اساسی است.

 

انتهای پیام/ع

اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.