رئیس اداره ارشاد نطنز اعلام کرد:

لزوم افزایش تعامل میان مسؤولان روابط عمومی‌‌ و خبرنگاران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: همکاری و تعامل میان مسؤولان روابط عمومی ادارات با خبرنگاران بسیار مهم و ضروری است و باید بیشتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی  امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز ضمن گرامیداشت 17 مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد:. زحمات ارزشمند خبرنگاران در حوزه خبررسانی و اطلاع رسانی در شهرستان نطنز بر هیچ کس پوشیده نیست و بایستی همواره سپاسگزار این قشر فرهیخته باشیم.

وی افزود: خبرنگاران رسالت بزرگی در جامعه بر دوش دارند چراکه مردم برای اطلاع از اخبار به آنان اطمینان می‌کنند؛ در هر ساعت و دقیقه همه نگاه‌ها به کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری است که این نگاه در حقیقت به زحماتی است که بر دوش خبرنگاران است، امروزه مردم از طریق رسانه‌ها و اخبار فضای مجازی در جریان اخبار قرار می‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: در جامعه اخبار زیادی انتشار پیدا می‌کند که از میان این اخبار مردم به آن دسته از اخباری اعتماد می‌کنند که از ناحیه رسانه‌های معتبر و به صورت موثق به اطلاع آن‌ها برسد و این نشان‌دهنده حسن اعتماد بین خبرنگاران و مردم بوده و باعث افتخار و مباهات جامعه خبرنگاری است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند و همواره مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان می‌رسانند، مسؤولان نیز این مشکلات را  پیگیری کرده‌ و مجدداً از طریق خبرنگاران و اصحاب رسانه به اطلاع مردم می‌رسانند.

مشربی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز امسال برای بهبود کار کیفی خبرنگاران با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان نطنز 2 دوره خبرنگاری برای آموزش خبرنگاران برگزار که حدود 100 نفر در این 2 دوره در شهرهای نطنز و بادرود شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود 60 نفر در نطنز و 40 نفر در بادرود به مدت 4 روز در این دوره‌ها شرکت کرده و موفق به کسب گواهینامه دوره خبرنگاری شده‌اند که به زودی این گواهینامه‌ها از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای صادر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز اذعان داشت: همکاری و تعامل میان مسؤولان روابط عمومی ادارات با خبرنگاران بسیار مهم و ضروری است و باید بیشتر شود؛ با توجه به پیشرفت در تبادل اخبار از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بعضاً مشاهده می‌شود که اخبار از طرف برخی نهادها و ادارات به خوبی در سطح جامعه منتشر نمی‌شود.

وی متذکر شد: علی‌رغم اینکه مدیران و مسؤولان روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات بسیار فعال هستند اما باز هم انتظار می‌رود که مسؤولان ادارات ارتباط بهتری با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشند تا مردم نیز از فعالیت‌ و عملکرد ادارات در زمینه‌های مختلف مطلع باشند.

مشربی در پایان خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگاران در بحث درخواست مجوز برای سایت یا نشریه الکترونیک می‌توانند به سایت سامانه جامع رسانه‌های کشور و یا به آدرس الکترونیکی e-rasaneh.ir مراجعه کنند؛ بحث بیمه خبرنگاران، ثبت سایت، درخواست نشریه و هر درخواستی که داشته باشند را می‌توانند از طریق این رسانه انجام دهند و فعالیت‌های خود را قانون‌مندتر کنند و از برنامه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار