رضا جعفرمدار گفت: در حال حاضر، گیشه مهم است و توجهی به متن نمایش و کارگردانی نمی‌شود.

تجاری شدن، تئاتر مستقل را نابود می کندرضا جعفرمدار کارگردان نمایش «عمل کشتن» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت این نمایش و هدف از اجرای آن گفت: هدف از این اجرا، خشونت انسان مدرن در عصر امروز و بررسی جامعه کنونی تئاتر ایران است. برای اجرای این اثر با چندین استاد دانشگاه صحبت کرده‌ام.

وی درباره ملاک انتخاب بازیگران اثر نمایشی خود اظهار داشت: این بازیگران از گروه خودم هستند که حدود 3 سال است با آنها کار می‌کنم.

این کارگردان در خصوص رضایت از سالن اجرای نمایش تصریح کرد: این سالن انتخاب خودم بوده است و بسیار هم سالن خوبی از لحاظ کیفیت است.

جعفرمدار پیرامون تجاری شدن تئاتر و سمت و سو پیدا کردن به سمت گیشه بیان کرد: من موافق آن نیستم؛ نگاه تجاری باعث می‌شود تئاتر مستقل از بین برود. در حال حاضر، گیشه مهم است و سالن دارها هیچ توجهی به متن نمایش و کارگردانی اثر نمی کنند و اولویت آنها، حضور چهره‌های سینمایی یا تلویزیونی در نمایش است.

کارگردان نمایش «عمل کشتن» درباره کم کار شدن نمایشنامه ایرانی بر صحنه تئاتر و حضور پررنگ نمایشنامه های خارجی و اقتباس خاطرنشان کرد: ما به غیر از تعداد کمی نمایشنامه نویس ایرانی، دیگر کسی را نداریم که بخواهد داستان ایرانی بنویسد.

انتهای پیام/

 

فروش؛ دغدغه امروز تئاتر ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار