مسکو حضور مزدوران جنگی آمریکا در افغانستان را بی‌خردی واشنگتن خواند

روسیه جایگزینی مزدوران جنگی آمریکا با نظامیان این کشور در افغانستان را بی‌خردانه خواند و این رویکرد را رد کرد.

مسکو حضور مزدوران جنگی آمریکا در افغانستان را بی‌خردی واشنگتن خواندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد که مسکو در مورد قصد واشنگتن برای اعزام کارکنان شرکت‌های نظامی خصوصی به افغانستان بدبین است.

مقام روس گفت: جایگزینی مزدوران در افغانستان رویکردی ناامیدانه و بی خردانه است.

هشت هزار نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند، اما نمی‌توانند مشکلات این کشور را حل کنند و به همین دلیل، واشنگتن دنبال راهکارهای دیگری است.

پرینس مدیر شرکت نظامی غیردولتی آمریکایی «بلک واتر» هم در این باره گفته است که هزینه‌های این شرکت برای تأمین امنیت افغانستان سالانه 10 میلیارد دلار یعنی چهار برابر کمتر از بودجه کنونی نیروهای آمریکا است.

روزنامه روسی در پایان نیز به نقل از عمر نثار رییس مرکز مطالعه افغانستان معاصر نوشت: این اقدام را می‌شود، تلاش واشنگتن برای رها کردن بخشی از مسئولیت امور دانست، زیرا اگر نظامیان بیشتری اعزام شوند، تلفات احتمالی فوق العاده دردناک خواهد بود، اما شرکت‌های نظامی داوطلبانه خواهان مشارکت در عملیات هستند و از سوی دیگر نباید تمایل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای حل مسائل از راه ویژه تجاری فراموش شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.