حربه جدید برای مقابله با گردشگران در بارسلون

در ادامه اقدامات ضدتوریستی در بارسلون اسپانیا، استفاده از دوچرخه‌های الکترونیکی در برخی نقاط این شهر ممنوع شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهر بارسلون که زمانی مکانی ایده‌آل برای گردشگران بود، این روزها دیگر میانه خوبی با توریست‌ها ندارد و مسافران خارجی دیگر نباید انتظار یک استقبال گرم را از سوی اهالی این شهر داشته باشند و حالا نیز تورهای دوچرخه‌های الکترونیکی و اسکوترها همدر منطقه قدیمی شهر و کنار دریا ممنوع اعلام شده است، اقدامی که با استقبال فراوان شهروندان مواجه شده‌ است.

ممنوعیت استفاده از دوچرخه‌های برقی و اسکوترها تنها بخشی از یک دیدگاه فراگیر در شهر است که بارسلون در حال تبدیل به یک پارک تفریحی است که بیشتر به کام توریست‌ها اداره می‌شود تا شهروندان و افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها نیز موجب شده بسیاری از ساکنین بومی به بیرون از شهر رانده شوند.

هفته گذشته چند بخش از کشور اسپانیا بویژه شهر بارسلون پایتخت ایالت کاتالان، شاهد خرابکاری‌هایی در اعتراض به هجوم بی‌رویه گردشگران بود و به عنوان نمونه افرادی نقاب‌دار به یک اتوبوس گردشگری در نزدیکی استادیوم شهر بارسلون حمله کردند و شعار "توریسم در حال کشتن محله‌هاست" را روی اتوبوس نوشتند و لاستیک‌های آن را پنچر کردند.

بارسلون با جمعیت ۱.۶ میلیون نفری، سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون گردشگر میزبانی کرد و صنعت توریسم با سهم ۱۴ درصدی نقش بسیار مهمی در اقتصاد این شهر ایفا می‌کند، اما مشکلات ناشی از حضور بیش از حد گردشگران، ساکنین این شهر ساحلی را به ستوه آورده است.

زمانی که «آدا کولائو» به عنوان اولین شهردار زن بارسلون انتخاب شد، وعده‌های خود درباره جلوگیری از زیان رساندن گردشگری به شهر مورد علاقه‌اش را فراموش نکرد. وی با اشاره به شهر ونیز به عنوان درس عبرت گفت نمی‌خواهیم شهر ما یه یک مغازه سوغات‌فروشی ارزان تبدیل شود.

وی از زمان قبول مسئولیت جلوی همه مجوزهای ساخت هتل و آپارتمان‌های اقامتی را گرفته و همچنین خواستار اعمال مالیات جدید گردشگری و محدود کردن شمار گردشگران شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

استفاده از دوچرخه‌های الکترونیکی در بارسلون ممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار